Artykuł 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych, określający katalog wyłączeń jej stosowania, nie wskazuje nigdzie, że twórczość artystyczna nie podlega zamówieniom publicznym.
Z drugiej jednak strony pamiętając, iż utworem jest każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w dowolnej postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia, można nabrać pewnych wątpliwości. Przedmiotem ustawy - Prawo zamówień publicznych są przecież roboty budowlane, dostawy i usługi. Jednakże przez dostawę należy rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr. Tym samym przeniesienie praw autorskich majątkowych do utworu mieści się w pojęciu dostawy.
Jak wynika z ustawy - Prawo zamówień publicznych, zamawiający ma obowiązek dokładnie opisać przedmiot zamówienia. Niewątpliwie jednak zgodne z tym aktem opisanie utworu w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w większości przypadków jest niemożliwe, gdyż musi odwoływać się w mniejszym lub większym stopniu do elementów opinii subiektywnej oceny. Wiąże się to z nieprzejrzystością procesu udzielania zamówienia jednemu ze składających oferty wykonawców i bez wątpienia stanowić musi impuls do składania przez pozostałych wykonawców licznych odwołań.