Higiena w zakładzie kosmetycznym to podstawa

Kategoria: Warunki pracy
Data: 13-09-2013 r.

Profesjonalna usługa to nie tylko miła atmosfera w gabinecie kosmetycznym ale również dbałość o szczegóły dotyczące warunków higieniczno – sanitarnych przekładające się na bezpieczeństwo kosmetyczki i klientów.

Do podstawowych zasad higieny personelu zakładu kosmetycznego należą:

 
  • noszenie czystej odzieży ochronnej wykonanej z materiałów, które można zdezynfekować. Niedopuszczalne jest używanie odzieży własnej jak również zabierania do domu odzieży roboczej czy ochronnej,
  • utrzymanie czystości i porządku w gabinecie oraz w trakcie zabiegów,
  • bezwzględna higiena rąk - w tym celu stosuje się mycie rąk (przy użyciu mydła), higieniczne mycie rąk (przy zastosowaniu środka zawierającego substancję bakteriobójczą)
  • stosowanie sprzętu jednorazowego użytku do wykonywania zabiegów,
  • poddawanie sterylizacji wszystkie narzędzia tnące, kłujące, sprzęt wielokrotnego użytku,
  • przechowywanie odzieży własnej, roboczej lub ochronnej w oddzielnych szafkach,

  • Należy unikać kontaktu z klientami w przypadku występowania sączących się i trudno gojących się zmian na dłoniach wówczas, gdy odpowiednie ich zabezpieczenie jest niemożliwe.
  • W przypadku zranienia w czasie pracy należy przerwać usługę, umyć, zdezynfekować ranę i odpowiednio ją zabezpieczyć.
  • W sytuacji braku możliwości zabezpieczenia się przed zakażaniem od chorego klienta należy odmówić wykonania usługi.
  • Po zakończeniu pracy należy:
    • wyłączyć używane urządzenia, aparaty, narzędzia zasilane energią elektryczną,
    • oczyścić i zdezynfekować elementy stołu roboczego, foteli, leżanek, urządzeń aparatury i narzędzia,
    • uprzątnąć stanowisko.
  • Postępowanie z odpadami:

    • odpady powinny być gromadzone w pojemnikach zamykanych, zaopatrzonych w worki foliowe,
    • zużyte materiały, które mogły ulec zanieczyszczeniu krwią lub wydzielinami, gromadzi się w oznakowanych, przeznaczonych do tego celu pojemnikach lub w workach foliowych,
    • przedmioty o ostrych końcach i krawędziach powinny być zbierane do pojemników sztywnych, odpornych na przebicie,
    • nie zaleca się otwierania raz zamkniętych pojemników, czy worków jednorazowego użytku,
    • odpady do momentu odbioru powinny być przechowywane, w przystosowanym do tego celu wydzielonym miejscu, odizolowanym od części, gdzie świadczone są usługi.

Agnieszka Świeboda


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Poznaj skuteczne sposoby zmniejszania ryzyka wypadków przy pracach na wysokości

pobierz

Odpowiedzialność za uchybienia w zakresie szkoleń bhp

pobierz

5 praktycznych przykładów omawiania bezpieczeństwa pożarowego w ramach szkoleń bhp ułatwi Ci przygotowanie szkolenia

pobierz

Ryzyko zawodowe a ergonomia stanowisk pracy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 24414 )
Array ( [docId] => 24414 )