Uprawnienia SEP trzeba aktualizować co pięć lat

Kategoria: Warunki pracy
Data: 18-02-2014 r.

Pracownicy z uprawnieniami SEP muszą je aktualizować co pięć lat, nawet jeśli praca wykonywana jest tylko w jednym zakładzie pracy. Osoby zajmujące się eksploatacją sieci oraz urządzeń i instalacji określonych przepisami prawa, są zobligowane do posiadania kwalifikacji potwierdzonych przez komisję kwalifikacyjną.

To, że pracownik wykonuje pracę w jednym zakładzie pracy, nie ma znaczenia dla konieczności aktualizacji uprawnień SEP. Przesądzają o tym inne okoliczności.

 

Osoby, które zajmują się eksploatacją sieci oraz urządzeń i instalacji określonych przepisami prawa, są zobligowane do posiadania kwalifikacji potwierdzonych świadectwem wydawanym przez komisję kwalifikacyjną. Sprawdzenie spełnienia wymagań kwalifikacyjnych jest przeprowadzane w szczególności:

  • na wniosek pracodawcy:

  • gdy osoba zajmująca się eksploatacją sieci, urządzeń lub instalacji posiada kwalifikacje potwierdzone świadectwem, ale w ciągu kolejnych pięciu lat nie zajmowała się eksploatacją urządzeń, instalacji lub sieci, których uprawnienie dotyczy,

  • który dokonał modernizacji lub innej istotnej zmiany parametrów urządzeń, instalacji lub sieci;

  • przez osoby zajmujące się eksploatacją sieci oraz urządzeń i instalacji, zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji lub sieci, świadczące usługi na rzecz konsumentów oraz mikroprzedsiębiorców co pięć lat.


Tomasz Zwolak, specjalista ds. prawa pracy


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Poznaj skuteczne sposoby zmniejszania ryzyka wypadków przy pracach na wysokości

pobierz

Odpowiedzialność za uchybienia w zakresie szkoleń bhp

pobierz

5 praktycznych przykładów omawiania bezpieczeństwa pożarowego w ramach szkoleń bhp ułatwi Ci przygotowanie szkolenia

pobierz

Ryzyko zawodowe a ergonomia stanowisk pracy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 33808 )
Array ( [docId] => 33808 )