Bezpieczeństwo danych - backup

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 10-09-2012 r.

Dane przetwarzane przez Twoją firmę są jedną z najważniejszych kwestii. Warto zadbać o właściwe bezpieczeństwo danych. Potrzebna będzie do tego kopia bezpieczeństwa czyli backup. Jak stworzyć backup i jakie może mieć to znaczenie dla przyszłości Twojej działalności gospodarczej?

Backup - definicja

Backup to proces umożliwiający stworzenie kopii zapasowej posiadanych danych. Dzięki niemu możesz zabezpieczyć także programy operacyjne, które posiadasz w firmie. Kopia zapasowa jest szczególnie przydatna w przypadku poważnej awarii komputera czy systemu, kiedy z reguły wszystkie posiadane dane są kasowane.

Poza tym backup pozwala również na szyfrowanie części danych, dzięki czemu ich bezpieczeństwo jest szczególnie wzmocnione. Stworzenie takiej kopii zapasowej danych zajmie najwyżej kilkadziesiąt minut, a umożliwi zabezpieczenie kluczowych danych dla Twojej firmy.

Dane, które warto zabezpieczyć

Kopiuje się oczywiście dane elektroniczne firmy. Poza tym wszystkie informacje finansowe i inwestycyjne powinny mieć stworzone dodatkowe kopie. Dla wielu przedsiębiorstw kluczową kwestią jest również baza klientów czy realizowane właśnie projekty.

Aby ich nie utracić, warto robić backup za każdym razem, kiedy w tych informacjach zostały wprowadzone nowe dane. Dzięki kopii zapasowej nie narażasz się na straty i dodatkową pracę związaną chociażby z koniecznością rozpoczęcia od nowa działań związanych z projektem.

Tworzenie backupu

Tworzenie backupu nie jest ani trudne ani kosztowne. Na rynku istnieją specjalne programy, które umożliwiają stworzenie kopii w prosty i szybki sposób. Jednak posiadanie samego oprogramowania i wykonanie jednej kopii nie zawsze ochroni Cię przed utratą danych. Pamiętaj, aby wykonaną kopię przechowywać na innym nośniku niż Twój komputer (np. na zewnętrznym dysku czy na innym komputerze).

Poza tym, po wykonaniu kopii zapasowej, warto zrobić kopię… tej kopii. Dlaczego? Może zdarzyć się tak, że dane zostaną usunięte pod wpływem złośliwego oprogramowania, który z jednego komputera został przeniesiony na drugi komputer. W takich wypadkach oba źródła mogą zostać usunięte. Posiadanie dodatkowej kopii pozwoli Ci uniknąć problemów w takich sytuacjach.

Tworzenie backupy nie jest ani skomplikowane ani kosztowne. Poświęcenie kilkunastu czy nawet kilkudziesięciu minut na odpowiednie zabezpieczenie danych uchroni Cię przed wysokimi stratami związanym z ewentualną utratą kluczowych danych. Pomyśl o tym, zanim podejmiesz decyzję o tym, czy będziesz wykonywał backupy w swojej firmie czy nie.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 34224 )
Array ( [docId] => 34224 )