Jest ona dostępna na stronie http://epuap.gov.pl i ujednolica sposób kontaktu z urzędami, niezależnie od tego, gdzie ma być załatwiona dana sprawa. Wdrożenie ePUAP pozwala urzędowi stosunkowo łatwo wypełnić obowiązek przyjmowania dokumentów w postaci elektronicznej i wysyłania urzędowego poświadczenia ich odbioru. Podstawowe korzyści to przede wszystkim:
interfejs umożliwiający gromadzenie, zarządzenie i edytowanie dokumentów w obiegu pracy;
komunikacja z użytkownikiem końcowym platformy i generowanie Urzędowych Poświadczeń Odbioru;
bieżące wykrywanie nieprawidłowości i naprawa błędów, np. znajdowanie duplikatów czy czuwanie nad autoryzacją nadawcy dokumentu;
usługi pobierania opłat skarbowych bezpośrednio z poziomu platformy i z wykorzystaniem bankowości elektronicznej;
narzędzia firm trzecich, np. BPEL (modelowanie procesów) czy Adobe LiveCycle Reader Extensions, dzięki czemu nie ma konieczności zakupu dodatkowych licencji.