BYOD
BYOD, czyli wykorzystanie własnych urządzeń w pracy, zwiastowane było jako trend już pod koniec zeszłego roku. Istotnie, wykorzystanie prywatnego sprzętu przez ponad połowę (53%) zatrudnionych potwierdza raport Forrester Research, Inc. To wzrost o 5% w stosunku do ubiegłego roku, ale ośrodek badawczy twierdzi, że to dopiero początek rozwoju trendu.
Co więcej, Forrester przewiduje, że na przestrzeni najbliższych miesięcy firmy przejdą od strachu przed BYOD do traktowania użycia prywatnych urządzeń w pracy na porządku dziennym, a nawet może stać się to standardowym wymaganiem w stosunku do pracowników.
Coraz częściej życie zawodowe przenika się z prywatnym. Używamy w celach biznesowych prywatnych kont w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook – tak samo jest z urządzeniami mobilnymi – mówi Artur Klimczak, Szef Działu Wsparcia Informatycznego w Unizeto Technologies – Dzisiaj, aby być bardziej efektywnym w pracy, niezbędny staje się dostęp do firmowych zasobów z różnych urządzeń.
W połowie 2013 roku firma Red Hat przedstawiła rozwiązanie pozwalające wirtualizować zasoby oraz budować chmurowe środowiska obliczeniowe. Wersja demonstracyjna oprogramowania od Red Hat pozwala użytkownikom na budowę otwartych, hybrydowych chmur opartych na rozwiązaniach różnych firm. Działania Red Hat to prawdopodobne przesłanki, że użycie technologii chmury obliczeniowej oraz rozwiązań open source’owych będzie się rozwijać dynamicznie, także w wykorzystaniu komercyjnym.
Już dziś można wskazać przykłady interoperacyjności między komercyjnym dostawcą publicznej chmury, Microsoftem, a dostawcą rozwiązań otwartych – OpenStack. Dzięki współpracy dostawców na chmurach opartych o OpenStack można wirtualizować środowiska windowsowe. Oznacza to łatwą migrację z chmury opartej o stos OpenStack na Windows Azure.
Nowoczesne technologie coraz chętniej wykorzystywane w marketingu
W 2014 prawdopodobnie rozwiną się techniki wspomagające procesy sprzedażowe oparte na takich technologiach, jak iBeacons czy NFC. Konsumenci przyzwyczaili się do indywidualnego traktowania, a technologie wspierające personalizację oferty, takie jak identyfikacja klienta, śledzenie historii zakupów czy ścieżki poruszania się po sklepie, pozwolą na poprawienie propozycji sprzedażowej w świecie realnym, podobnie jak dzieje się to w przypadku remarketingu w Internecie. W 2013 roku pierwszy raz pojawiły się szeroko dostępne urządzenia mobilne obsługujące technologię iBeacons lub technologie pokrewne.
Stosunkowo niewielka cena drukarek 3D spowoduje wzrost popularności wykorzystania tych urządzeń w warunkach domowych.
Nadchodzącym trendem biznesowym może okazać się także outsourcing usług drukarskich w zakresie 3D – mówi Artur Klimczak, Szef Działu Wsparcia Informatycznego w Unizeto Technologies – Z pewnością wzrośnie zapotrzebowanie na usługi prototypowania, więc warto przyjrzeć się niszy rynkowej związanej z tym zagadnieniem – dodaje.
Rafał Janus
Zobacz także: