Aby usunąć wartości liczbowe (zakres B2:F8), pozostawiając formuły oraz nagłówki kolumn i etykiety wierszy, wykonaj następujące czynności:
Usuwanie danych z pominięciem formuł
Duża część tworzonych w Excelu tabel pełni rolę szablonów, do których wraz z nadejściem nowego okresu wprowadzasz nowe dane. Formuły pozostają bez zmian i warto je pozostawić nienaruszone. Pokażemy Ci zatem, jak szybko wyczyścić tylko dane z poprzedniego okresu. Dzięki temu przygotowanie nowego zestawienia zajmie o połowę mniej czasu, bo formuły będą na swoim miejscu.
1. Zaznacz wszystkie komórki, w których znajdują się dane (A1:F11). Najszybciej zrobisz to, klikając dowolną komórkę w obrębie zestawienie i wciskając kombinację klawiszy Ctrl + Shift + 8.
2. Wciśnij klawisz funkcyjny F5.
Rys. 1. Zestawienie okresowe
4. W kolejnym oknie zaznacz opcję Stałe, a poniżej wyłącz pola wyboru: Tekst, Logiczne, Błędy.
Rys. 2. Opcje zaznaczania określonych zakresów danych
5. Zatwierdź ustawienia, klikając przycisk OK.
Uzyskasz zaznaczenie w arkuszu jak na rysunku 3.
Rys. 3. Odpowiednie komórki zostały zaznaczone
6. Wciśnij klawisz Delete, aby usunąć zbędne wpisy.
Tak przygotowane zostawienie zapisz jako szablon lub zwykły skoroszyt i nadaj mu łatwo rozpoznawalną nazwę.
Rafał Janus
Zobacz także:
Tagi: excel
