Co warto umieścić w ofercie firmy agroturystycznej
Dla turysty, oprócz świeżego powietrza ważne jest także wiele innych czynników warunkujących pobyt na wsi. Przede wszystkim, oprócz atrakcyjnej bazy noclegowej, ważna jest „infrastruktura”, czyli możliwość zaopatrzenia w produkty żywnościowe i przemysłowe, odległość od przystanków kolejowych i autobusowych.
Warto również przypatrzeć się temu, co oferuje gmina: zabytki, imprezy plenerowe, których w wakacje jest dużo, nawet w najmniejszych miejscowościach. Ważne są też miejsca rozrywki - oferta domów kultury, kin, muzeów – na prowincji są nimi głównie kompleksy parkowo-pałacowe oraz zamki bądź ich ruiny.
Być może mieszkamy na terenach ważnych historycznie. W myśl porzekadła: „cudze chwalicie, swego nie znacie”, niestety, mieszkańcy prowincjonalnych miasteczek i wsi niewiele wiedzą o przeszłości swoich miejscowości – a nierzadko jest ona fascynująca. Wszystkie istotne informacje należy umieścić w ofercie własnej firmy.
Formy reklamy
Bardzo ważne jest, aby gospodarstwo agroturystyczne było widoczne w okolicy. Można porozmawiać z urzędem gminy czy też z właścicielami prywatnych posesji wzdłuż ważniejszych dróg o możliwości zamieszczenia w wybranym miejscu informacji o kierunku, w jakim należy podążać, aby znaleźć się np. w Gospodarstwie Agroturystycznym „Pod podkową”. Informacje takie pełnią dodatkowo funkcję reklamową.
Baner, czyli większa powierzchnia reklamowa, może być umieszczony w widocznym miejscu gospodarstwa, np. nad drzwiami, bramą itd. Pełni on jednak funkcję bardziej prestiżową niż informacyjną. Dwumetrowy baner wykonany z tworzywa PCV kosztuje od 500 do 1000 złotych.
Najlepszą reklamę zapewnia jednak każdemu biznesowi przede wszystkim internet. Nie każdego jednak stać na założenie i utrzymanie własnej strony internetowej. Ratunkiem są portale zajmujące się zbieraniem baz danych na temat noclegów. Jest ich mnóstwo, a co najważniejsze, w niektórych z nich właściciel agroturystyki może dokonywać wpisów na temat swojej działalności za darmo.