Agroturystyka - formy niedrogiej reklamy

Autor: Kaźmierczak-Błocisz Joanna
Data: 20-05-2012 r.

Nawet najlepsza oferta turystyczna nie pomoże właścicielowi gospodarstwa turystycznego, gdy nikt o niej nie usłyszy. Mogą minąć lata zanim wieść o usługach agroturystycznych rozejdzie się sama „po wielkim świecie”. Aby agrobiznes dobrze prosperował – trzeba mu pomóc. Reklama nie musi być wcale trudna ani kosztowna.

Co warto umieścić w ofercie firmy agroturystycznej

Dla turysty, oprócz świeżego powietrza ważne jest także wiele innych czynników warunkujących pobyt na wsi. Przede wszystkim, oprócz atrakcyjnej bazy noclegowej, ważna jest „infrastruktura”, czyli możliwość zaopatrzenia w produkty żywnościowe i przemysłowe, odległość od przystanków kolejowych i autobusowych.

Warto również przypatrzeć się temu, co oferuje gmina: zabytki, imprezy plenerowe, których w wakacje jest dużo, nawet w najmniejszych miejscowościach. Ważne są też miejsca rozrywki - oferta domów kultury, kin, muzeów – na prowincji są nimi głównie kompleksy parkowo-pałacowe oraz zamki bądź ich ruiny.

Być może mieszkamy na terenach ważnych historycznie. W myśl porzekadła: „cudze chwalicie, swego nie znacie”, niestety, mieszkańcy prowincjonalnych miasteczek i wsi niewiele wiedzą o przeszłości swoich miejscowości – a nierzadko jest ona fascynująca. Wszystkie istotne informacje należy umieścić w ofercie własnej firmy.

Formy reklamy

Bardzo ważne jest, aby gospodarstwo agroturystyczne było widoczne w okolicy. Można porozmawiać z urzędem gminy czy też z właścicielami prywatnych posesji wzdłuż ważniejszych dróg o możliwości zamieszczenia w wybranym miejscu informacji o kierunku, w jakim należy podążać, aby znaleźć się np. w Gospodarstwie Agroturystycznym „Pod podkową”. Informacje takie pełnią dodatkowo funkcję reklamową.

Baner, czyli większa powierzchnia reklamowa, może być umieszczony w widocznym miejscu gospodarstwa, np. nad drzwiami, bramą itd. Pełni on jednak funkcję bardziej prestiżową niż informacyjną. Dwumetrowy baner wykonany z tworzywa PCV kosztuje od 500 do 1000 złotych.

Najlepszą reklamę zapewnia jednak każdemu biznesowi przede wszystkim internet. Nie każdego jednak stać na założenie i utrzymanie własnej strony internetowej. Ratunkiem są portale zajmujące się zbieraniem baz danych na temat noclegów. Jest ich mnóstwo, a co najważniejsze, w niektórych z nich właściciel agroturystyki może dokonywać wpisów na temat swojej działalności za darmo.

Reklama biznesu agroturystycznego w internecie

Klient, pragnący wypocząć w agroturystyce, będzie szukał bazy noclegowej w konkretnym obszarze, ale bez znajomości poszczególnych nazw miejscowości. Wpisze zatem do przeglądarki np. hasło: „agroturystyka Łódź”. Nic, zatem, nie da, że zareklamujemy swój biznes w Konarzewie, jako atrakcję gminy Piątek, jeśli nie dodamy do informacji nazw większych miejscowości.

Ważne jest także, aby zamieszczone ogłoszenie, reklama naszej działalności agroturystycznej wyróżniała się spośród innych. Oferta powinna być atrakcyjnie opisana, podparta ciekawymi zdjęciami, a przede wszystkim widoczna pod maksymalną ilością tagów. Musimy zatem uwzględnić różne brzmienia haseł wyszukiwania w przeglądarce, np. wypoczynek łódzkie, dobre jedzenie koło Poznania, atrakcje w Łowiczu, nocleg w podkarpackim. itd.

Należy także wziąć pod uwagę konieczność zamieszczenia informacji na oficjalnych stronach samorządów gminnych oraz powiatowych – tam też szukają informacji nasi potencjalni klienci.


Zobacz także:

Kaźmierczak-Błocisz Joanna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25498 )
Array ( [docId] => 25498 )

Array ( [docId] => 25498 )