Badania marketingowe dotyczące nowego produktu

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 08-11-2014 r.

Badania marketingowe stanowią działalność mającą na celu systematyczne i obiektywne zbieranie określonych informacji oraz ich analizę, pozwalających na udoskonalanie procesów decyzyjnych zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa. Obiektywizm badań wiąże się zaś z wykorzystaniem rzetelnych metod naukowych służących zbieraniu, weryfikacji i ocenie informacji.

Badanie marketingowe należy postrzegać jako proces składający się z określonych powtarzalnych etapów. Produktem określa się wszystko to, co oferuje przedsiębiorstwo klientom w celu konsumpcji, użytkowania bądź dalszego przekształcania. Za produkt nowy z kolei uznaje się towary nowe zarówno dla klienta, jak i dla producenta.

Nowość produktu może oznaczać spełnienie nowych wymagań nabywcy, poszerzenie asortymentu przedsiębiorstwa bądź modyfikacje i zmiany technologiczne produktu. Dążeniem przedsiębiorcy wprowadzającego do obrotu nowy produkt jest przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, co w założeniu nie powinno skutkować spadkiem zainteresowania produktami istniejącymi.

Głównymi celami przeprowadzanego badania produktu nowego są:

  • weryfikacja koncepcji produktu,

  • weryfikacja potrzeb i wymagań nabywców w odniesieniu do produktu, analiza ich wrażeń i poziomu akceptacji produktu,

  • stworzenie produktu podstawowego oraz określenie produktu oczekiwanego,

  • weryfikacja ryzyka związanego z wprowadzeniem produktu do obrotu,

  • określenie zespołu kosztów związanych z produktem, m.in. kosztów badań, rozwoju, wyprodukowania oraz komercjalizacji,

  • prognozowanie oczekiwanego poziomu sprzedaży produktu,

  • przewidywanie oddziaływania sprzedaży produktu nowego na sprzedaż pozostałych produktów oraz prognozowanie zysków,

  • prognozowanie cyklu życia produktu na rynku (na podstawie A. Dejnaka, Badania marketingowe).

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 36060 )
Array ( [docId] => 36060 )

Array ( [docId] => 36060 )