Czym jest marketing personalny

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 27-06-2012 r.

Na marketing personalny składają się pewne sposoby zachowania i postępowania. Działania przedsiębiorstwa skupiają się na oczekiwaniach pracowników zatrudnionych oraz tych potencjalnych. Następstwem takiego podejścia jest traktowanie pracowników jak klienta wewnętrznego, którego potrzeby powinny być rozpatrywane przez kierownictwo.

Marketing personalny

Termin ten odnosi się do działań przedsiębiorstwa mających na celu, stworzenie i utrzymanie wizerunku firmy atrakcyjnej, uczciwej, solidnej i odpowiedzialnej za pracowników na wewnętrznych oraz zewnętrznym rynku pracy.

Założenia marketingu personalnego w odniesieniu do pracownika są następujące:

  • pracownik musi posiadać odpowiednie umiejętności techniczne
  • pracownik powinien z łatwością korzystać ze środków dostępnych na miejscu pracy
  • pracownik musi mieć jasno sprecyzowane cele oraz wizje przedsiębiorstwa
  • pracodawca musi zapewnić pracownikowi odpowiednie i przyjazne otoczenie pracy

Spełnienie wszystkich założeń pozwala pracownikom na podnoszenie swoich kwalifikacji, rozwój oraz poczucie zadowolenia z wykonywanej pracy. Sprawia to, że przedsiębiorstwo cechuje się stabilnością pracy i produkcji, a także zwiększoną efektywnością i jakością.

Założenia i cele marketingu personalnego

Poza założeniami stricte związanymi z pracownikiem, marketing personalny zakłada również że:

  • wszyscy pracownicy są również klientami firmy
  • klienci wewnętrzni mają wpływ na pozytywny wizerunek firmy
  • przedsiębiorstwo jest otwarte na oczekiwania oraz potrzeby klientów
  • firma dba o swoich potencjalnych klientów oraz pracowników

Cele, które zakłada marketing personalny, dzielą się na wtórne oraz pierwotne, których realizacja jest punktem wyjścia dla celów wtórnych. Do celów wtórnych zalicza się:

  • pozyskiwanie i utrzymywanie kluczowych pracowników
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy
  • tworzenie warunków pracy umożliwiających działania samodzielne
  • stawianie na budowanie zaufania, więzi i zgody z osobami związanymi z otoczeniem firmy, jeszcze zanim staną się one pracownikami
  • dbanie o odpowiednie relacje z byłymi pracownikami firmy,

Do celów pierwotnych zalicza się:

  • zaspakajanie potrzeb klientów oraz pracowników w najlepszy możliwy sposób
  • tworzenie produktów mających spełniać określone potrzeby
  • poznawanie potrzeb potencjalnych pracowników
  • zbieranie informacji na temat obecnego stopnia zaspokajania potrzeb

Zobacz też:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25578 )
Array ( [docId] => 25578 )

Array ( [docId] => 25578 )