Czym jest telemarketing

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 26-06-2012 r.

Telemarketing jest jedną z odmian marketingu bezpośredniego. Jego zadaniem jest nakłonienie klientów do nabycia usługi lub produktu drogą telefoniczną, często poprzez call center. Sposób ten używany jest przez firmy na całym świecie w celu zwiększenia zysków poprzez zmniejszenie kosztów sprzedaży.

Telemarketing

Osoby oddelegowane do tej formy marketingu nazywane są telemarketerami. Najważniejszym kryterium, które decyduje o ich przyjęciu jest odpowiedni ton głosu i entuzjastyczne nastawienie.

Telemarketerów instruuje się, w jaki sposób powinni przeprowadzać rozmowę, jak należy ją kończyć i zaczynać oraz jak finalizować sprzedaż. Istotnym elementem jest dzwonienie o stosownych porach dnia, tak, aby klienci byli osiągalni. Największy wpływ na pracę telemarketera ma odpowiedni system motywacyjny.

Wyróżnia się cztery rodzaje telemarketingu:

  • Obsługujący klientów oraz zapewniający pomoc techniczną – w jego zakresie leży udzielanie odpowiedzi na pytania klientów oraz informacji związanych z serwisem.
  • Identyfikujący, który wyszykuje nowych klientów i ocenia ich pod względem ewentualnego zachęcenia do zakupu.
  • Odpowiedzialny za dbanie o relacje – skupia się na częstych kontaktach z klientami, aby utrzymywać i utrwalać pozytywne relacje.
  • Przychodzący oraz wychodzący – zajmujący się odbieraniem oraz wykonywanie telefonów do klientów potencjalnych oraz obecnych.

Zalety oraz wady telemarketingu

Wady telemarketingu są następujące:

  • Negatywne postrzeganie przez klientów, jako nachalną metodę marketingu. Spowodowane jest to nieodpowiednim wykorzystaniem tego sposobu marketingu przez polskich przedsiębiorców.
  • Nagminne wykorzystywanie przez telemarketerów naiwności nabywców lub posuwanie się do oszustw
  • Korzystanie z techniki ograniczonego czasu, wtedy klient nie jest w stanie przeanalizować odpowiednio składanej oferty.
  • Watpliwości dotyczące naruszania prywatności konsumentów.

Zalety prezentują się następująco:

  • Możliwość dotarcia do najbardziej oddalonych klientów, kiedy inny sposób byłby zbyt kosztowny.
  • Pozwala znacząco ograniczyć środki, jakie przeznaczone są na dotarcie z informacją do klienta.


Zobacz także:

Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25574 )
Array ( [docId] => 25574 )

Array ( [docId] => 25574 )