Telemarketing
Osoby oddelegowane do tej formy marketingu nazywane są telemarketerami. Najważniejszym kryterium, które decyduje o ich przyjęciu jest odpowiedni ton głosu i entuzjastyczne nastawienie.
Telemarketerów instruuje się, w jaki sposób powinni przeprowadzać rozmowę, jak należy ją kończyć i zaczynać oraz jak finalizować sprzedaż. Istotnym elementem jest dzwonienie o stosownych porach dnia, tak, aby klienci byli osiągalni. Największy wpływ na pracę telemarketera ma odpowiedni system motywacyjny.
Wyróżnia się cztery rodzaje telemarketingu:
- Obsługujący klientów oraz zapewniający pomoc techniczną – w jego zakresie leży udzielanie odpowiedzi na pytania klientów oraz informacji związanych z serwisem.
- Identyfikujący, który wyszykuje nowych klientów i ocenia ich pod względem ewentualnego zachęcenia do zakupu.
- Odpowiedzialny za dbanie o relacje – skupia się na częstych kontaktach z klientami, aby utrzymywać i utrwalać pozytywne relacje.
- Przychodzący oraz wychodzący – zajmujący się odbieraniem oraz wykonywanie telefonów do klientów potencjalnych oraz obecnych.