Jakie zabiegi marketingowe stosować w sklepie

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 23-08-2012 r.

Bardzo powszechne sklepy "stacjonarne", mimo zrozumiałej dużej popularności, zyskały konkurencję w postaci sklepów internetowych. Zjawisko to wymaga od właścicieli sklepów "stacjonarnych" szczególnej troski o zainteresowanie klientów. Jakie zabiegi marketingowe stosować, aby zachęcić klientów do zakupu właśnie w Twoim sklepie?

Skutecznym, a niezbyt wymagającym finansowo zabiegiem przyciągającym do klientów do sklepu jest odpowiednia muzyka. Podanie jednego gatunku nie jest możliwe. Powinien on być dobrany pod kątem rodzaju sklepu i jego asortymentu. Hip-hop będzie odpowiedni do sklepu z odzieżą skate, jednak nie będzie pasowała w butiku z garniturami.

Jednak bez względu na gatunek muzyka emitowana w sklepie powinna mieć jedną zasadniczą cechę: być dynamiczna. Przyjemniej i chętniej robi się zakupy w sklepach, w których słyszysz pozytywnie nastrajającą melodię.

Wielu właścicieli sklepów sądzi, że jeżeli ma budować pozytywny nastrój w swoim butiku, to musi w tym celu koniecznie użyć aromatów zapachowych. Oczywiście delikatny, właściwie dobrany zapach może pozytywnie wpłynąć na usposobienie klientów.

Warto jednak pamiętać, że nie może być on zbyt intensywny. Nie ma nic gorszego, niż duszący aromat róż. Chcesz, aby Twoi klienci spokojnie zapoznali się z Twoim asortymentem, a nie myśleli jedynie o jak najszybszym wyjściu? Nie atakuj zapachem!

Często wadą sklepów, szczególnie odzieżowych, jest źle dobrany personel. Zasadniczo pojawiają się dwa problemy: nachalność bądź zupełna ignorancja. Warto pamiętać, że klient jest w pełni świadomy tego, czego poszukuje. Ciągłe pytanie „Czy mogę w czymś pomóc?” jest naprawdę męczące i zniechęcające. Co więcej, niektórym może skojarzyć się z nadmierną kontrolą, a tym samym z brakiem podstawowego zaufania.

Jednak klient nie może też być pozostawiony zupełnie sam sobie. Personel Twojego sklepu powinien być zespołem specjalistów, którzy będą w stanie doradzić to, co będzie dla niego najlepsze. Poza tym często potrzebna jest najprostsza pomoc, np. w znalezieniu odpowiedniego modelu czy rozmiaru. Zainteresowanie klientem nie wykraczające poza normy przyzwoitości sprawi, że zadowoleni klienci będą regularnie wracać do Twojego sklepu.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25598 )
Array ( [docId] => 25598 )

Array ( [docId] => 25598 )