Kolory w reklamie - czy mogą wpłynąć na jej sukces

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-09-2012 r.

Przed zaplanowaniem strategii marketingowej warto zapoznać się z oddziaływaniem poszczególnych barw na ludzkie zmysły. Jedynie właściwe dostosowanie kolorystki do celu przekazu reklamowego zapewni marketingowy sukces.

Niebieski - kolorem neutralnym

Kolor niebieski jest bardzo często stosowany w postach reklamowych. Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek dlaczego? Otóż wszelkie odcienie niebieskiego oddziałują na ludzkie zmysły uspokajająco i relaksująco. Błękit jest doskonałym tłem dla reklam skierowanych do kobiet. Często jego spokój wzbudza w odbiorcach poczucie bezpieczeństwa. Komfort psychiczny w pewien sposób osłabia zdolność odbierania bodźców. Dzięki temu Twoi klienci będą podchodzili przychylniej do Twoich produktów.

Poczucie chwilowego „szczęścia” wywołanego reklamą często przekłada się na wzrost zainteresowania oferowanym produktem. Skoro coś wywołuje pozytywne emocje samym przekazem informacji, to produkt sam w sobie z pewnością dostarczy podobnych odczuć.

Czerwony pobudza

Warto pamiętać, że nie każdy kolor nadaje się do reklamowania każdego produktu. Błękit sprawdzi się przy produktach, które mają kojarzyć się z bezpieczeństwem czy wygodą. Co jednak powinieneś zrobić, aby wywołać w swoich klientach silną chęć pożądania Twojego produktu, która niekiedy miałaby się przerodzić nawet w chęć walki o niego?

Wykorzystanie czerwonego tła w reklamach produktu, które ma wzbudzić pożądanie, odnosi zamierzony efekt. Czerwień wyostrza zmysły i pobudza do działania. Ten rodzaj reklamy zalecany jest szczególnie w przypadku promocji produktów, które wymagają szczególnego zaangażowania, np. gier komputerowych czy platform służącym podobnego rodzaju rozrywkom.

Kolor dopasowany do przekazu

Złotym środkiem w wykorzystaniu kolorów w akcjach promocyjnych jest dostosowanie konkretnej barwy do oferowanego produktu. Przed zaplanowaniem strategii marketingowej warto zapoznać się z oddziaływaniem poszczególnych barw na ludzkie zmysły. Jedynie właściwe dostosowanie kolorystki do celu przekazu reklamowego zapewni marketingowy sukces.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Opinie czytelników

data:

Polecam.Odpowiedni kolor czy też zestawianie kolorów ma ogromny wpływ na powodzenie w biznesie. Sama często wybierając jakiś produkt kieruję się kolorem opakowania, dotyczy to także opakowania kosmetyków. Trzeba także rozsądnie dobierać kolorystykę na stronie internetowej czy blogu. Zdarza mi się, że jeżeli strona jest zbyt kolorowa albo kolory się "gryzą" to odstrasza mnie to od wejścia na stronę, pomimo wartościowych tekstów. Im mniej tym lepiej. Wiele firm tak starannie dobrało kolor do swojej marki, że próbują go zastrzec w swojej branży. Dla zainteresowanych podaję link do artykułu: http://znakitowarowe-blog.pl/kolor-jako-znak-towarowy-monopol-na-barwe/

Ocena użytkownika:
4
Zgłoś naruszenie regulaminu

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Radcy Prawnego Małgorzata Suchecka

    al. Grunwaldzka 472D Lokal 1 Olivia Business Centre, Olivia Six (13. piętro), 80-309 Gdańsk

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25608 )
Array ( [docId] => 25608 )

Array ( [docId] => 25608 )