Korzystanie z usług agencji PR

Data: 10-04-2013 r.

Informacja jest drogim i delikatnym towarem. Informacja, szczególnie jeśli jest to informacja doniosła, ważna, wprowadzająca zmiany – potrafi zachwiać rynkami, dołować indeksy giełdowe i obalać rządy. Może być wirusem, przed którym nie każda firma potrafi się obronić – wystarczy plotka, negatywna wiadomość, a akcje firmy lecą w dół, odwracają się kontrahenci, klienci przestają kupować towary.

Zadaniem agencji PR jest zarządzanie wiedzą, informacją o firmie, w taki sposób, by kreować pożądany jej wizerunek. Aby zatem skutecznie ochronić swoją firmę przed wirusem, warto się zaszczepić, czyli skorzystać z usług agencji PR odpowiednio wcześniej.

Agencja PR nie podejmuje decyzji biznesowych

Zadaniem agencji nie jest podejmowanie decyzji biznesowych, a jedynie zarządzanie wizerunkiem firmy pod ścisłą kontrolą jej kierownictwa. To szef/przedsiębiorca/właściciel decyduje o wyborze kontrahenta, niszy rynkowej czy strategii marketingowej. Natomiast działania PR, w zależności od przyjętej strategii operacyjnej, będą miały charakter uzupełniający, kształtujący pozytywny (chociaż może być np. kontrowersyjny) wizerunek całości przedsiębiorstwa, produktu bądź usługi.

Do zalet współpracy z agencją PR należy coraz bardziej doceniany przez polskich przedsiębiorców aspekt komunikacji wewnętrznej w firmie. Niemal każdy pracodawca deklaruje, iż ich najważniejszym aktywem jest personel. Jednak jak pokazuje praktyka, to właśnie pracownicy są najczęściej pomijanym ogniwem w łańcuchu komunikatów wysyłanych przez przedsiębiorstwo w świat. Zadaniem agencji PR jest nie tylko uświadomienie pracodawcy, że wizerunek firmy w otoczeniu biznesowym i społecznym niekiedy może być silniej kreowany przez pracowników niż komunikaty marketingowe. Systematyczna i mozolna poprawa jakości komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie może doprowadzić do poprawy zewnętrznego wizerunku danej firmy.

Agencja PR z problemem negatywnego wizerunku wewnętrznego i zewnętrznego poradzi sobie znacznie szybciej i skuteczniej niż pracujący na miejscu, wewnątrz firmy menedżer. Agencja jest niczym lekarz, do którego przychodzi pacjent nie znający przyczyny swojej dolegliwości. Lekarz znajduje przyczynę choroby i aplikuje antybiotyk. Właśnie tak działa agencja PR w firmie z niewłaściwym systemem komunikacji wewnętrznej. Agencja zdiagnozuje, w którym miejscu leży przyczyna niedomagań i zaaplikuje najlepsze rozwiązanie – odpowiedniej jakości Intranet do szybkiego wysyłania komunikatów między poszczególnymi działami, wewnętrzny biuletyn (czasopismo) scalające wiedzę i informacje o działaniach poszczególnych części przedsiębiorstwa czy zaleci wprowadzenie jednolitych procedur dotyczących organizacji zebrań firmowych lub wysyłania firmowych e-maili.

Agencja doradzi w razie kryzysu

Jak już wcześniej wspomniano, współczesne przedsiębiorstwa są narażone na różnego rodzaju sytuacje kryzysowe. Niekiedy mogą one mieć charakter złośliwych działań konkurencji, czasami są wynikiem zaniedbania wewnątrz firmy lub oszustwa ze strony kontrahentów. Przedsiębiorstwo, które nie jest przygotowane do radzenia sobie w takiej sytuacji, może stracić bardzo wiele – odwrócą się od niego klienci, będzie narażone na drobiazgowe kontrole urzędów państwowych, straci reputację w oczach kontrahentów bądź inwestorów. Z kolei firmy, które uzmysłowią sobie, że taka sytuacja może nastąpić i może dotyczyć każdego przedsiębiorstwa, będą sobie w stanie z nią poradzić.

Dlatego właśnie warto współpracować z agencją PR nie tylko wtedy, gdy kryzys już nastąpił, ale znacznie wcześniej. Agencja będzie w stanie przygotować zarówno kierownictwo, jak i personel do sytuacji kryzysowej, niezależnie od jej charakteru. Przeprowadzający szkolenia personelu, wprowadzając odpowiednie procedury, dokonując analizy i identyfikacji potencjalnych zagrożeń, agencja PR może z jednej strony wykryć i zniwelować potencjalne źródła kryzysu, z drugiej zaś przygotować realne scenariusze działań w przypadku, gdy ten kryzys już nastąpi.

Maciej Sikorski, prezes zarządu Highwaynews


Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25625 )
Array ( [docId] => 25625 )

Array ( [docId] => 25625 )