Program reklamowy Google sposobem na dotarcie do grupy docelowej

Data: 20-08-2013 r.

Program reklamowy Google AdWords jest atrakcyjnym narzędziem marketingowym. Nie jest jednak panaceum na wszelkie bolączki związane ze sprzedażą usług czy produktów. Żadna firma nie powinna więc ograniczać swoich działań tylko do tej formy reklamy internetowej.

O rosnącej sile reklamy online nie trzeba już nikogo przekonywać. Jak wynika z raportu Internet Standard 2012, tylko w latach 2009—2011 wielkość tego rynku wzrosła o 162%. Coraz więcej firm rezygnuje z reklamy tradycyjnej na rzecz internetowej. Jedną z najdynamiczniej rozwijających się form reklamy jest SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych, ang. Search Engine Marketing), czyli ogół działań promocyjnych zmierzających do uzyskania jak najlepszej pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Zalety Google AdWords

Najpotężniejszą (97% rynku) platformą reklamy internetowej w Polsce i na świecie pozostaje wyszukiwarka internetowa Google. Tym, czym wygrywa z konkurencją, jest niewątpliwie wiarygodność, aktualność oraz szybkość dostarczanych wyników. Działanie programu sprowadza się zasadniczo do „wiązania” komunikatów reklamowych z precyzyjnie wybranymi słowami kluczowymi. Punktem wyjścia jest więc samodzielny wybór odpowiednich fraz (tzw. keywords) oraz zaprojektowanie reklamy, która będzie się wyświetlać w sieci wyszukiwania oraz sieci reklamowej Google (czyli sieci witryn partnerskich, np. YouTube, Onet.pl).

Wielkość rynku reklamy w wyszukiwarkach i reklamy kontekstowej w 2011 roku wyniosła 649 mln zł (wg IAB Polska), czyli 30% udziału w całym rynku reklamy online. Dane te wskazują na siłę SEM i stanowią dowód skuteczności tej formy marketingu.

Łatwe dotarcie do grupy docelowej

Reklama Google AdWords wyświetla się w powiązaniu z określonymi słowami kluczowymi – jest więc reklamą kontekstową. Oznacza to, że jej potencjalnymi odbiorcami są wyłącznie osoby wstępnie zainteresowane daną usługą lub danym produktem. Tymczasem precyzyjnie dobrana grupa adresatów zwiększa skuteczność komunikacji reklamowej.

Minusy, o których trzeba pamiętać

Google AdWords nie jest oczywiście narzędziem zupełnie wolnym od wad. Po pierwsze, należy wspomnieć o opłacalności tej formy reklamy. Możliwość precyzyjnego planowania przez firmę budżetu kampanii nie chroni jej przed stosunkowo wysokimi (szczególnie w przypadku bardzo atrakcyjnych fraz) kosztami. I choć reklamodawca płaci jedynie za faktyczne kliknięcie w link, to może kosztować nawet kilkanaście złotych. Drugą kwestią jest wiarygodność linków sponsorowanych. Badania pokazują, że nadal większą wiarygodnością wśród internautów cieszą się wyniki wyszukiwania organicznego. Dlatego też warto dołożyć wszelkich starań, aby zajmować jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach internetowych, np. przez regularnie prowadzone działania SEO.

Wziąwszy pod uwagę wszystkie za i przeciw, nie sposób nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że Google AdWords jest atrakcyjnym narzędziem. Nie stanie się jednak marketingowym panaceum i z pewnością nie powinno się go traktować jako jedynej formy reklamy internetowej. Ponadto firma niemająca doświadczenia w obszarze SEM powinna zastanowić się nad skorzystaniem z usług profesjonalistów, którzy bezboleśnie wprowadzą ją w świat Google AdWords.


Magdalena Starzyńska, kierownik działu badań i marketingu w INSPIRE Sourcing




Zobacz także:

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • Buszan Suchecka Orłowski Adwokat Radcowie Prawni Sp.p.

    ul. Armii Krajowej 22/2, 81-849 Sopot

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • KANCELARIA ADWOKACKA Adwokat Michał Gajda

    ul. Księcia Bogusława X 1/3, 70-440 Szczecin

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25627 )
Array ( [docId] => 25627 )

Array ( [docId] => 25627 )