Silver economy nowym trendem w biznesie

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 28-09-2012 r.

Właściciele firm w swoich strategiach marketingowych skupiają uwagę na młodej grupie docelowej. Potrzeby osób starszych są zwykle pomijane. A tak niewiele trzeba, aby zwrócić się w ich stronę. Czy silver economy może stać się nowym trendem w biznesie?

Czym jest silver economy

Silver economy to nic innego jak strategia ekonomiczna uwzględniająca fakt starzenia się społeczeństwa. Istotne jest to, żeby nie pomijać osób starszych w kształtowaniu strategii marketingowej. Chociażby dlatego, że jest to najzwyczajniej nieopłacalne.

Obecnie mamy do czynienia ze starzejącym się społeczeństwem. Pomijanie tej grupy konsumentów w działaniach marketingowych znacznie zawęża grupę docelową każdemu przedsiębiorcy. Skierowanie swojej oferty do bardziej doświadczonego klienta nie wiąże się z reguły z większymi nakładami kosztów, a może zaowocować o wiele większymi zyskami.

Senior aktywny

Cały problem polega najprawdopodobniej na stereotypowym kategoryzowaniu osób starszych. Dla części z nas starość mimochodem kojarzy się z niedołężnością i brakiem orientacji w tym, co dzieje się w świecie.

Jednak współczesny senior jest często zupełnie inny. Zazwyczaj jest to korzystający z życia emeryt, który poświęca swój czas na podróże i realizowanie marzeń, których dotąd nie udało mu się spełnić. Poza tym coraz więcej osób starszych interesuje się nowinkami technologicznymi. Śmiało wykorzystują zaawansowane telefony, korzystają z komputerów i dostępu do internetu.

Współczesne osoby starsze mają coraz więcej potrzeb. Właściciele firm, oferujący różnego rodzaju usługi, powinni to wykorzystać.

Wiek to atut

Biznesmeni z pewnością zastanawiają się czy inwestycja w marketing skierowany do osób starszych jest rzeczywiście dobrą inwestycją. Wprawdzie nie można się oszukiwać, że każdego emeryta stać na zagraniczną wycieczkę czy na najnowszy komputer, jednak, kiedy już uda Ci się zdobyć zaufanie klienta z tej grupy, zdobędziesz coś bardziej cennego – lojalność.

Bardziej zaawansowany wiek jest często atutem. Duże doświadczenie życiowe z reguły uczy, że warto ufać tym, którzy nie zawiedli. Jeżeli Twoja firma oferuje usługi wysokiej jakości i dodatkowo kieruje je do przedstawicieli grupy seniorów, z pewnością zasługuje na ich zaufanie. Poza tym przekonanie takiego klienta spowoduje, że nie będzie on poszukiwał innych alternatywnych produktów lecz powróci do Ciebie w razie potrzeby.

Wprowadzenie silver economy w strategi marketingowej może być bardzo opłacalne dla Twojego przedsiębiorstwa. Pozwoli Ci na zdobycie silnej grupy docelowej oraz nowego rynku zbytu.


Zobacz także:

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25609 )
Array ( [docId] => 25609 )

Array ( [docId] => 25609 )