Czym jest silver economy
Silver economy to nic innego jak strategia ekonomiczna uwzględniająca fakt starzenia się społeczeństwa. Istotne jest to, żeby nie pomijać osób starszych w kształtowaniu strategii marketingowej. Chociażby dlatego, że jest to najzwyczajniej nieopłacalne.
Obecnie mamy do czynienia ze starzejącym się społeczeństwem. Pomijanie tej grupy konsumentów w działaniach marketingowych znacznie zawęża grupę docelową każdemu przedsiębiorcy. Skierowanie swojej oferty do bardziej doświadczonego klienta nie wiąże się z reguły z większymi nakładami kosztów, a może zaowocować o wiele większymi zyskami.
Senior aktywny
Cały problem polega najprawdopodobniej na stereotypowym kategoryzowaniu osób starszych. Dla części z nas starość mimochodem kojarzy się z niedołężnością i brakiem orientacji w tym, co dzieje się w świecie.
Jednak współczesny senior jest często zupełnie inny. Zazwyczaj jest to korzystający z życia emeryt, który poświęca swój czas na podróże i realizowanie marzeń, których dotąd nie udało mu się spełnić. Poza tym coraz więcej osób starszych interesuje się nowinkami technologicznymi. Śmiało wykorzystują zaawansowane telefony, korzystają z komputerów i dostępu do internetu.
Współczesne osoby starsze mają coraz więcej potrzeb. Właściciele firm, oferujący różnego rodzaju usługi, powinni to wykorzystać.