Analiza potrzeb szkoleniowych związanych z naborem nowych pracowników

Autor: Bartłomiej Zamostny
Data: 29-04-2014 r.

Szkolenie to inwestycja zabierająca czas, ludzi i wpływająca na spadek wydajności. Zatem decyzja o przeprowadzeniu szkolenia powinna być przemyślana. Analiza potrzeb szkoleniowych polega na określeniu, kto powinien być szkolony i w jakim zakresie. Swoim zasięgiem powinna obejmować nie tylko potrzeby indywidualne, ale również grupowe.

Dlatego potrzeby realizacji szkoleń powinno się ustalać na podstawie potrzeb całego przedsiębiorstwa. Aby określić potrzeby szkoleniowe, można posłużyć się stworzoną wcześniej matrycą kompetencji. Zadaniem szefa produkcji jest analiza zadań i określenie, jakie umiejętności są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania stanowiska w danym obszarze.

Można również skorzystać z drugiej możliwości identyfikacji potrzeb szkoleniowych – pracownik może zgłosić się bezpośrednio do przełożonego (szefa produkcji/kierownika obszaru/brygadzisty) z prośbą o chęć zdobycia kwalifikacji do pracy na wybranym stanowisku nie tylko w obrębie jednego obszaru. W tym przypadku tworzy się plan rozwoju kwalifikacji multistanowiskowych. Zadaniem przełożonego jest rozpatrzenie wniosku na podstawie potrzeb przedsiębiorstwa.

Plan szkoleń określa się na bazie matrycy umiejętności oraz oszacowania w oparciu o potrzeby przedsiębiorstwa, ilu pracowników powinno posiadać, jakie umiejętności.

Bartłomiej Zamostny

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 35265 )
Array ( [docId] => 35265 )

Array ( [docId] => 35265 )