Czym jest Customer Relationship Management

Autor: Woźniak Wojciech
Data: 26-05-2012 r.

Każdy przedsiębiorca, któremu zależy na sukcesie, powinien wiedzieć, czym jest CRM. Co dokładnie oznacza ten skrót, dlaczego jest tak ważny w obecnym świecie biznesu i jakie korzyści może przynieść Twojej firmie.

CRM

Jest to akronim słów „Custom Relationship Management”, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z klientem. Koncepcja CRM zrodziła się wraz z powstaniem wolnego rynku, gdzie klient ma dostęp do wielu towarów oraz usług i może dowolnie wybierać spośród licznych ofert.

CRM pomaga w zastosowaniu odpowiedniej strategii podejścia do klienta. W dzisiejszych czasach utrzymanie stałego klienta bez stosowania CRM jest coraz trudniejsze. Dlatego należy wprowadzić strategię budowania trwałych relacji pomiędzy konsumentem a producentem. Na pewno pomoże to w budowaniu lojalności klienta wobec jego ulubionej firmy.

Każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele trudniejsze niż budowanie relacji z obecnym. Dlatego bardziej opłacalne dla Twojej firmy będzie budowanie pozytywnych relacji ze swoimi klientami. W odróżnieniu od kampanii zmierzającej do pozyskania nowych.

W skład CRM wchodzą również założenia metody Pareto. Twoja firma na pewno posiada klientów, którzy generują większość jej zysków, natomiast pozostali przynoszą bardzo małe profity lub generują straty. Dlatego ważne jest tworzenie relacji - zwłaszcza z klientami rentownymi. Dzięki systemowi CRM wiadomo będzie kto i kiedy kontaktował się z klientem oraz czy te dotychczasowe kontakty są satysfakcjonujące dla obu stron. Skupianie się na wszystkich kontrahentach nie przyniesie wymiernych korzyści.

Podstawą jest trwała relacja

Zbudowanie długotrwałej relacji przyczyni się z pewnością do wzrostu zysków. Ugruntuje także Twoją markę na rynku. Zadowolony z Waszych usług klient, może pozyskać dla Twojej firmy kolejnych partnerów. Zwróć uwagę na firmy międzynarodowe, które posiadają lojalnych klientów. Kupują oni każdy produkt firmy i polecają go w swoim środowisku.

Dobre stosunki z klientami, którzy chwalić sobie będą wspólne interesy są szansą na pozyskanie dużej ilości partnerów biznesowych i wzrostu prestiżu przedsiębiorstwa.


Woźniak Wojciech

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

  • Kancelaria Prawna Iurisco Edyta Przybyłek

    ul. Zgrzebnioka 28, 40-520 Katowice

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Majcherczyk

    ul. Stawowa 4 lok. 39, 41-200 Sosnowiec

    Wyświetl wizytówkę
  • THE N.E.W.S. LAW CENTER Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych

    ul. Kazachska 1/89, 02-999 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
  • adwokat Wojciech Rudzki - kancelaria adwokacka

    Józefa Piłsudskiego 40/4 Kraków 31 - 111

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Robert Dudkowiak

    ul. Jana Pawła II 11 lok. 5, 62-300 Września

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Adwokacka Adwokata Piotra Sęka

    ul. Narutowicza 44 lok. 20, 90-135 Łódź

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radców Prawnych ARVE M.Kusztan & R.Ponichtera Sp. K.

    ul. Czysta 4, 50-013 Wrocław

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Marek Foryś

    ul. Słupecka 9/1, Gdynia

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria MERITUM

    ulica Westerplatte 13/5, 31-033 Kraków

    Wyświetl wizytówkę
  • Kancelaria Radcy Prawnego Radosław Tymiński

    Łukowska 9 Lok. 126, 04-133 Warszawa

    Wyświetl wizytówkę
Array ( [docId] => 25915 )
Array ( [docId] => 25915 )

Array ( [docId] => 25915 )