Pierwsze wrażenie
Pierwszy kontakt z naszymi współpracownikami jest bardzo istotny. Wrażenie, jakie na nich wywrzemy może zdeterminować ich późniejszy stosunek do nas. Dlatego warto być miłym, uśmiechać się i uprzejmie nawiązać najprostszą nawet rozmowę. Nie unikaj kontaktu z nimi, szczególnie tego wzrokowego. Jeśli będziemy odnosić się do swoich współpracowników przyjaźnie, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że odwzajemnią oni nasze nastawienie i postąpią tak samo wobec nas.
Komunikuj się
Rozmowa jest bardzo istotnym elementem budowanie relacji ze współpracownikami. Dzięki niej możemy ich bliżej poznać, ale też dać poznać siebie. W ten sposób rodzi się między nami zaufanie i nić porozumienia. Działajmy wspólnie, na rzecz całego zespołu, a nie szukajmy tylko korzyści dla siebie. Jeśli wiemy, że nasz współpracownik ma problem – zaoferujmy mu swoją pomoc. Warto też od czas do czasu zamienić z nim parę słów na tematy nie związane bezpośrednio z życiem zawodowym.