Jak i kiedy założyć agencję reklamową

Autor: Kulik Katarzyna
Data: 26-04-2012 r.

Reklama i marketing w ostatnim dziesięcioleciu stały się szczególnie popularne. Jednak czy reklamą może zająć się każdy? Czy otwarcie agencji reklamowej rzeczywiście się opłaca? Sprawdź to.

Zakres działalności agencji reklamowej

Określenie, czym zajmuje się agencja reklamowa, nie jest wcale takie proste. Przede wszystkim dlatego, że obecny zakres działalności tego rodzaju firm jest bardzo szeroki. Obecnie, agencją reklamową można nazwać zarówno firmę zajmującą się reklamą wielkoformatową (np. plakaty, billboardy), jak również przedsiębiorstwo realizujące kampanie marketingowe w Internecie.

Od charakteru działalności uzależniona jest również grupa docelowa, do której będzie adresowana oferta Twojej firmy.

Predyspozycje

Jeżeli planujesz założyć agencję reklamową, powinieneś przekonać się czy posiadasz predyspozycje, które są wymagane w tym zawodzie. Kluczem do sukcesu są przede wszystkim wysoka kreatywność i pomysłowość. Bez względu na charakter realizowanego projektu - billboard czy strona internetowa - od pracowników agencji reklamowej wymaga się nowych pomysłów oraz oryginalności w przeprowadzanych kampaniach. Tylko to, co wyróżnia się na tle konkurencji, zostanie zauważone przez potencjalnych klientów.

W przypadku prowadzenia agencji reklamowej istotną kwestią jest także pełna elastyczność. Będąc właścicielem tego rodzaju firmy, musisz być przygotowany nie tylko na nietypowe wymagania niektórych klientów czy na zmieniające się trendy w strategiach marketingowych, ale również powinieneś się liczyć z nienormowanym czasem pracy. Niektórych projektów marketingowych, szczególnie w początkowej fazie ich tworzenia, nie da się ograniczyć ośmiogodzinnym dniem pracy.

O założeniu agencji reklamowej powinieneś pomyśleć szczególnie wtedy, kiedy marketing, grafika czy programowanie są jedną z Twoich pasji. Współczesne kampanie reklamowe wymagają wykorzystania zaawansowanej techniki komputerowej. Dobry programista czy grafik są niezbędni do tworzenia kreatywnej kampanii internetowej. Natomiast znajomość podstaw marketingu pomaga we właściwym doborze strategii. Jeżeli któraś z tych dziedzin jest Twoją pasją, to prowadzenie agencji reklamowej ma szanse powodzenia.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Biznesplan

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 25885 )
Array ( [docId] => 25885 )

Array ( [docId] => 25885 )