Zakres działalności agencji reklamowej
Określenie, czym zajmuje się agencja reklamowa, nie jest wcale takie proste. Przede wszystkim dlatego, że obecny zakres działalności tego rodzaju firm jest bardzo szeroki. Obecnie, agencją reklamową można nazwać zarówno firmę zajmującą się reklamą wielkoformatową (np. plakaty, billboardy), jak również przedsiębiorstwo realizujące kampanie marketingowe w Internecie.
Od charakteru działalności uzależniona jest również grupa docelowa, do której będzie adresowana oferta Twojej firmy.
Predyspozycje
Jeżeli planujesz założyć agencję reklamową, powinieneś przekonać się czy posiadasz predyspozycje, które są wymagane w tym zawodzie. Kluczem do sukcesu są przede wszystkim wysoka kreatywność i pomysłowość. Bez względu na charakter realizowanego projektu - billboard czy strona internetowa - od pracowników agencji reklamowej wymaga się nowych pomysłów oraz oryginalności w przeprowadzanych kampaniach. Tylko to, co wyróżnia się na tle konkurencji, zostanie zauważone przez potencjalnych klientów.
W przypadku prowadzenia agencji reklamowej istotną kwestią jest także pełna elastyczność. Będąc właścicielem tego rodzaju firmy, musisz być przygotowany nie tylko na nietypowe wymagania niektórych klientów czy na zmieniające się trendy w strategiach marketingowych, ale również powinieneś się liczyć z nienormowanym czasem pracy. Niektórych projektów marketingowych, szczególnie w początkowej fazie ich tworzenia, nie da się ograniczyć ośmiogodzinnym dniem pracy.