Trzy główne sposoby
Oczywiste jest, że zwiększenie zysków równe jest zwiększeniu rentowności. W świecie biznesu wyróżnia się trzy główne sposoby zwiększenia rentowności przedsiębiorstwa. Zalicza się do nich:
- zmniejszenie wydatków,
- zwiększenie sprzedaży i
- zwiększenie marży.
Początkujący przedsiębiorcy chcą często zbyt szybko osiągnąć wyznaczony cel, stosując od razu wszystkie trzy.
Małe kroczki
Potrzebna jest cierpliwość i wprowadzanie wymaganych zmian małymi kroczkami. Zwiększenie marży na produkty lub usługi w połączeniu ze zwiększeniem sprzedaży, nie jest łatwe do zrealizowania. Można to zauważyć szczególnie w małych firmach, nie ma wtedy jeszcze wielu klientów, firma nie ma wyrobionej marki. Właściciel, zamiast skupić się wtedy na pozyskaniu klientów, zwiększa okresowo marżę, co utrudnia zdobycie klienta i w końcu po paru miesiącach taki interes znika tak szybko, jak się pojawił.
Co na początek
Dlatego należy skupić się bardziej na dwóch pierwszych sposobach. Są one trudniejsze w realizacji, za to nie są obarczone ryzykiem działania odwrotnego od zamierzeń. Odpowiednie zarządzanie wydatkami i zapasami firmy, pozwala zmniejszyć miesięczne koszty. Firma zyskuje wtedy dodatkową gotówkę, która oczywiście zwiększa rentowność.