Problemy w zespole
Menadżer bez posłuchu nie będzie w stanie sprawować kontroli nad powierzonymi mu ludźmi. Polecenia i sugestie będą niechętnie brane pod uwagę. Odbije się to na wydajności zespołu, a Tobie przysporzy dodatkowej pracy.
Ciesząc się uznaniem, zapewniasz respekt sobie i wszystkim Twoim decyzjom. Pracownicy będą szanować wybory i przychylniej spojrzą na przyszłego menadżera. Wszystko jednak do czasu. Niezależnie od tego, jak dużą estymą i poważaniem cieszą się Twoje decyzje, problemy i tak zaistnieją. Dlatego ważne jest podjęcie przemyślanej decyzji w czasie wyboru menadżera zespołu.
Szef bez głosu
Wraz ze zmniejszaniem się posłuchu, zwiększają się problemy w zarządzaniu. Twoje polecenia będą wykonywane z niechęcią, bez motywacji. Od Twojej właściwej reakcji zależą dalsze relacje z pracownikami. Weź pod uwagę fakt, iż problemem jesteś Ty sam, a nie pracownicy. Chcąc wzmocnić autorytet, zacznij od zmiany swojego podejścia do pracowników, bierz odpowiedzialność za swoje decyzje, rozwijaj się i zadbaj o wizerunek.
Zacznij doceniać umiejętności, zachęcaj do zespołowego działania. Wprowadź w firmie system motywacyjny, pracownicy bardziej cenią sobie pracodawcę, który motywuje, a nie karze. Zlecając zadania dokładnie określ swoje oczekiwania, nakłaniaj do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań i zapewnij możliwości różnego osiągnięcia celu.