Trwałe relacje
Jeżeli jesteś zaznajomiony z ideą CRM, wiesz, że jednym z założeń jest tworzenie trwałych relacji z klientem. Jest tak, ponieważ w obecnym świecie biznesu łatwiej sprzedać coś obecnemu klientowi niż pozyskać nowego.
Z budowania relacji wyłania się obraz strategii bez wad, która ma ogromny wpływ na zarządzanie firmą. Pozwala to pozyskać dla firmy lojalnych klientów, a co za tym idzie zapewnia dopływ stałych przychodów.
W ostateczności skutkuje to nie tylko zwiększeniem przychodów, ale ułatwia zdobywanie nowych klientów, a zatrzymanie obecnych staje się łatwiejsze. Skraca się dzięki temu cykl sprzedaży i spadają koszty administracyjne.
Zalety i znaczenie dla firmy
CRM powinien stać się szybko jedną ze strategii wykorzystywanych przez firmę. Ponieważ ma wiele więcej zalet niż tylko wzrost przychodów i zysków. Sam wzrost przychodów i zysków spowodowany jest opracowaniem planu przy użyciu oprogramowania CRM, co w długim okresie przekłada się właśnie na ich wzrost.
Każdej firmie zależy też na poprawie kontaktów handlowych i nawiązywaniu nowych. Jest to możliwe z użyciem CRM, które pozwala zdobywać dużą liczbę nowych klientów. Wzrasta jakość obsługi klienta, dzięki czemu poprawia się wizerunek firmy.
Przekłada się to bezpośrednio na lojalność klientów, a znając klientów można stosować lepszy marketing.