Trendy w hotelarstwie. Oferować coś więcej

Data: 09-12-2012 r.

Hotelarstwo, to typowa branża, dla której opinie klientów mają kluczowe znaczenie w powodzeniu biznesu. Niestety wiele obiektów ma braki w podstawowym zakresie. Co kuleje najczęściej i jakie są konsumenckie trendy. O tym poniżej.

Analizując jakość oferty oraz poziom obsługi klientów w branży hotelarskiej, eksperci skupiają się na następujących obszarach: po pierwsze na obsłudze w recepcji, gdzie głównym kryterium oceny jest wymiar i zakres profesjonalizmu oraz uprzejmości obsługi. Począwszy od powitania klienta przez telefon, poprzez udzielenie informacji o ofercie okołonoclegowej, skończywszy na gotowości do obsługi zagranicznych gości.

Drugą kwestią, na którą zwracają uwagę fachowcy, jest otoczenie obiektu oraz wygląd zewnętrzny budynków, a także uroda pokoi, ciągów komunikacyjnych itd.

Kolejnym elementem, jest wizerunek, na który składa się spójna identyfikacja wizualna oraz komunikacja z gościem (choćby pod postacią karty informacyjnej/promocyjnej, która leży w lobby czy w pokoju).

Gesty-niespodzianki

Według opinii przedstawicieli z branży, wpływ na pierwsze wrażenie klientów o hotelu mają dość przyziemne kwestie. Są to głównie: estetyka, higiena (m. in. zapach pomieszczeń), oświetlenie oraz jakość komunikacji gościa z pracownikami obiektu. Jak powszechnie wiadomo, im lepiej jest zmotywowany oraz zarządzany dany zespół, tym lepsze ma relacje z gośćmi oraz lepiej zna obszar swoich kompetencji.

Jednak tym, co robi faktyczną różnicę, po zapewnieniu minimum, są miłe gesty-niespodzianki, które wcale nie muszą wiele kosztować. Choćby obecność czajnika, pozwalająca gościowi po trudach dnia, zaparzyć w zaciszu pokoju herbatę. Choć tego typu wyposażenie jest bezpośrednio związane z kategoryzacją obiektu, hotelarze mają możliwość wyjścia naprzeciw oczekiwaniom gości, przy relatywnie niskich nakładach inwestycyjnych. Ów trend oferowania czegoś więcej, ponad przyjęty standard, coraz silniej zarysowuje się w branży.

 

Oferta dodana

Sprawdzonym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji w hotelarstwie, jest stałe monitorowanie upodobań oraz satysfakcji klientów oraz szybkie reagowanie na nie. Coraz silniejszy trend oferowania wartości dodanej, sprowadza się do tego, żeby oferować coś więcej, ponad nocleg. To już gościom nie wystarcza. Co zatem można zaproponować? Choćby świadczenia okołohotelowe, jak programy turystyczne czy wycieczki, które często są realizowane w partnerstwach ponadpartykularnych, np. z samorządami terytorialnymi. Co jeszcze? Wzorem z kurortów znad ciepłych mórz i oceanów: animacje dla najmłodszych, ofertę dedykowaną gościom zagranicznym albo usługi dla VIP-ów. Naturalnie propozycje należy dostosować do docelowych klientów danego hotelu.

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Jak zatrzeć ślady po przeglądaniu Internetu?

pobierz

Wzór Polityki Bezpieczeństwa w ochronie danych osobowych

pobierz

Konfiguracja bezpieczeństwa. Windows 10

pobierz

10 sprytnych trików na szybkie obliczenia w Excelu

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26161 )
Array ( [docId] => 26161 )

Array ( [docId] => 26161 )