Wykaż się kompetencjami
Najczęstszym powodem zdenerwowania menagerów na swoich pracowników jest brak kompetencji podwładnych. Według kadry kierowniczej nie ma nic bardziej irytującego niż wieloletni pracownik popełniający stale te same błędy w wykonywaniu swych zawodowych obowiązków.
Oczywiste jest, że nikt nie jest idealny i każdy ma prawo do pomyłki. Jeśli jednak konkretne błędy popełniasz regularnie i nic nie robisz w kierunku, aby to naprawić, nie dziw się, że Twoje postępowanie wyprowadza z równowagi Twojego przełożonego. Tym bardziej, że to on w dużym stopniu odpowiada za wszelkie niedopatrzenia. Dlatego też szczególną wagę przywiązuj do rzetelnego wypełniania swoich obowiązków.
Natomiast jeżeli sobie nie radzisz z konkretnym zadaniem czy czynnością, nie bój się poprosić o pomoc. Przyznanie się do braku konkretnej umiejętności jest o wiele lepsze niż wykonywanie danego zadania bez wiedzy o właściwym sposobie jego realizacji. Poza tym łatwiej jest zapobiegać błędom, niż je później naprawiać.
Obowiązki służbowe na pierwszym miejscu
Będąc w siedzibie firmy, nie zapominaj, po co tak właściwie się tam znajdujesz. Głównym zajęciem każdego pracownika powinny być jego zawodowe obowiązki. To właśnie im powinieneś poświęcać większość swojego służbowego czasu.
Chociaż powyższe uwagi mogą wydawać Ci się oczywiste, wielu pracowników zapomina o tym, że praca nie jest idealnym miejscem na załatwienie prywatnych spraw. Oczywiście nikt nie będzie miał Ci za złe, że odbierzesz telefon od dziecka czy wyślesz prywatnego maila. Jednak poświęcanie większości służbowego czasu na sprawy prywatne zupełnie zaprzecza Twojemu profesjonalizmowi.
Pamiętaj, że Twój pracodawca płaci Ci za konkretne efekty Twojej pracy. Dlatego nie dziw się, że wykazuje swoje niezadowolenie wtedy, gdy marnujesz swój służbowy czas na sprawy w żaden sposób nie związane z działalnością jego firmy.