Jak nie denerwować swojego szefa

Kategoria: HR
Autor: Kulik Katarzyna
Data: 06-07-2012 r.

Nikt nie lubi być powodem wściekłości szefa czy menagera. W niektórych przypadkach wprawdzie nie da się tego uniknąć, np. kiedy szef wyładowuje na wszystkich swą złość z powodu nieudanego kontraktu. Jednak możesz pracować nad tym, aby napiętych sytuacji między Tobą a Twoim przełożonym było jak najmniej.

Wykaż się kompetencjami

Najczęstszym powodem zdenerwowania menagerów na swoich pracowników jest brak kompetencji podwładnych. Według kadry kierowniczej nie ma nic bardziej irytującego niż wieloletni pracownik popełniający stale te same błędy w wykonywaniu swych zawodowych obowiązków.

Oczywiste jest, że nikt nie jest idealny i każdy ma prawo do pomyłki. Jeśli jednak konkretne błędy popełniasz regularnie i nic nie robisz w kierunku, aby to naprawić, nie dziw się, że Twoje postępowanie wyprowadza z równowagi Twojego przełożonego. Tym bardziej, że to on w dużym stopniu odpowiada za wszelkie niedopatrzenia. Dlatego też szczególną wagę przywiązuj do rzetelnego wypełniania swoich obowiązków.

Natomiast jeżeli sobie nie radzisz z konkretnym zadaniem czy czynnością, nie bój się poprosić o pomoc. Przyznanie się do braku konkretnej umiejętności jest o wiele lepsze niż wykonywanie danego zadania bez wiedzy o właściwym sposobie jego realizacji. Poza tym łatwiej jest zapobiegać błędom, niż je później naprawiać.

Obowiązki służbowe na pierwszym miejscu

Będąc w siedzibie firmy, nie zapominaj, po co tak właściwie się tam znajdujesz. Głównym zajęciem każdego pracownika powinny być jego zawodowe obowiązki. To właśnie im powinieneś poświęcać większość swojego służbowego czasu.

Chociaż powyższe uwagi mogą wydawać Ci się oczywiste, wielu pracowników zapomina o tym, że praca nie jest idealnym miejscem na załatwienie prywatnych spraw. Oczywiście nikt nie będzie miał Ci za złe, że odbierzesz telefon od dziecka czy wyślesz prywatnego maila. Jednak poświęcanie większości służbowego czasu na sprawy prywatne zupełnie zaprzecza Twojemu profesjonalizmowi.

Pamiętaj, że Twój pracodawca płaci Ci za konkretne efekty Twojej pracy. Dlatego nie dziw się, że wykazuje swoje niezadowolenie wtedy, gdy marnujesz swój służbowy czas na sprawy w żaden sposób nie związane z działalnością jego firmy.

Działania rutynowe

Szukasz sposobu na to, żeby zjednać sobie szefa? Pozwól wkraść się w Twoje działanie rutynie. Badania dowodzą, że schematyczne wykonywanie obowiązków przez podwładnych jest pozytywnie odbierane przez menagerów. Działanie według wypracowanego schematu daje przełożonemu pewność, że w realizacji konkretnego projektu wykorzystasz swoje dotychczasowe doświadczenie oraz sprawdzone wcześniej metody. Z drugiej strony zaś Ty, stosując dobrze znane Ci techniki, zaoszczędzisz energię, którą musiałbyś wykorzystać na poszukiwanie nowych rozwiązań.

Wysoka jakość wykonanego zadania będzie także potwierdzała Twoje kompetencje, co również pozytywnie wpłynie na stosunek menagera wobec Twojej osoby.

Wypracowanie pozytywnych relacji ze swoim przełożonym jest proste. Jedyne, o czym musisz pamiętać, to fakt, że Twoim głównym zadaniem jest jak najlepsza realizacja zawodowych obowiązków. Jeżeli swoje zadania będziesz wykonywał solidnie, przełożony z pewnością doceni Twoje zaangażowanie w rozwój firmy.

Kulik Katarzyna

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

30 najciekawszych pytań z prawa pracy

pobierz

Różnicowanie wynagrodzeń na takich samym stanowiskach

pobierz

Dokumentacja pracownicza

pobierz

Pracownik może krytykować decyzje szefa, ale nie jego osobę

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 26446 )
Array ( [docId] => 26446 )