Unikaj ogólników
Tworząc ogłoszenie o pracę z pewnością powinieneś unikać zbyt ogólnych sformułowań. „Atrakcyjne warunki zatrudnienia” czy „przyjazna atmosfera” już nie działają na nikogo przekonywująco. Dlatego też - jeżeli uważasz, że Twoja firma jest w stanie zaproponować atrakcyjne warunki - określ je.
Nie bój się zamieszczać w ogłoszeniu informacji o korzyściach, jakie osiągnie pracownik zatrudniony na danym stanowisku. Posiadasz w swoim przedsiębiorstwie program motywujący dla pracowników? Gwarantujesz im prywatną opiekę zdrowotną? Poinformuj o tym w ogłoszeniu o pracę. Wprawdzie nie są to kluczowe informacje oferty zatrudnienia, jednak dodatkowe korzyści zagwarantowane przez pracodawcę z pewnością będą stanowiły dodatkową zachętę do aplikowania na wskazane stanowisko.
Określ konkretne wymagania
Ogłoszenie o prace publikujesz w jednym konkretnym celu: aby znaleźć idealnego pracownika. Jednak, żeby było to możliwe, musisz być świadom wymagań, jakie musi spełnić wzorowy kandydat. Opublikowana przez Ciebie oferta powinna jasno określać zarówno wymagania związane z wykształceniem czy doświadczeniem zawodowym, jak również zakres obowiązków na danym stanowisku. Tylko konkretne określenie tych parametrów pozwoli Ci na dokonanie właściwej selekcji. Ponadto być może zmniejszy ilość aplikacji, które zupełnie nie będą odpowiadać profilowi poszukiwanego przez Ciebie pracownika.
Jasne wymagania zaprezentują Cię dodatkowo jako rzetelnego pracodawcę, który przywiązuje szczególną wagę do kompetencji swojego personelu. Określając jasno wymagania, zarówno zwiększasz swoje szanse na znalezienie odpowiedniego pracownika, jak również budujesz pozytywny wizerunek swojego przedsiębiorstwa.