Żarówki – trzeba pamiętać, że jeśli chcemy wymienić żarówkę, musi być ona tego samego typu, jakiego stosowanie w danym aucie zaleca producent. W praktyce oznacza to więc, że jeśli producent zaleca stosowanie w aucie żarówek typu H7, to nie można wymienić jej na popularną żarówkę H4. Ważne jest także, żeby żarówka spełniała normy europejskie, czyli oznaczona była symbolem E.
Jeśli chcemy zamontować światła do jazdy dziennej, pamiętajmy, że można stosować takie produkty, które noszą oznaczenie „RL” oraz symbol Europy, czyli „E”. Gdy włączamy światła mijania, światła dzienne powinny być automatycznie wyłączone. Ponadto światła dzienne muszą być umieszczone symetrycznie względem osi pojazdu, odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy musi być nie mniejsza niż 25 cm, odległość między lampami musi wynosić co najmniej 60 cm, zaś lampy nie mogą wystawać poza obrys nadwozia pojazdu.
Niektórzy właściciele aut lubią przerabiać halogenowe reflektory swoich aut na ksenonowe. Można tego dokonać zgodnie z prawem, jeśli zakładany przez nas reflektor nosi oznaczenie „D”, czyli jest fabrycznie już dostosowany do tzw. palników ksenonowych. Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system samooczyszczania się, czyli np. spryskiwacze oraz mieć możliwość samopoziomowania. Spełnienie tych wszystkich wymogów jest kosztowne i często nieopłacalne. Często widzimy więc wieczorem dziwnie świecące światła samochodów, w których zamontowano „pseudoksenony”, kupione na portalach aukcyjnych, a które nie spełniają norm i za których używanie policja może zatrzymać dowód rejestracyjny auta.