Nieprawidłowo zamykające się drzwi mogą być wynikiem ich złego ustawienia. W takim przypadku należy dobrze się przyjrzeć samym zawiasom drzwi oraz zaczepowi zamka. Często zdarza się, że w zawiasach drzwi są wyrobione tuleje i to one powodują problemy przy zamykaniu. Na szczęście można łatwo to sprawdzić, należy otworzyć drzwi, uchylić je pod kątem około 450 i spróbować ruszyć w górę i w dół. Jeżeli usłyszymy typowy metaliczny odgłos znaczyć to będzie, że są wyrobione tuleje lub prowadnice i to nimi musimy się zająć.
Jeżeli natomiast nie usłyszymy żadnego dźwięku, a karoseria auta będzie poruszała się wraz z ruchem drzwi znaczyć to będzie, że w zakresie zawiasów jest wszystko w porządku. Naprawa zawiasów jest raczej kłopotliwa, rzadko udaje się ja naprawić, niektórzy stosują podkładki czy jakieś kliny, ja polecam wymianę na zawiasy pochodzące z rynku wtórnego, ich wymiana jest szybka a koszt nieduży, także szkoda naszego wolnego czasu na kombinowanie z regeneracją starych.
Kolejną przyczyną nieprawidłowego zamykania drzwi może być nieprawidłowo ustawiony zaczep zamka drzwi. Jest to element na stałe przykręcony do karoserii, który powoduje ruch zapadki zamka i w efekcie jego zamknięcie. Jeżeli zaczep będzie ustawiony za nisko, lub za wysoko, obudowa zamka może zahaczać o zaczep i powodować utrudnienia przy zamykaniu. Sytuacje takie łatwo zaobserwować gdy zamek jest za wysoko drzwi w chwili zamykania będą się unosiły a gdy będzie za nisko opuszczały. Zaczep można wyregulować samemu, należy pamiętać, że śruby mocujące należy tylko zluzować i delikatnie poruszyć zaczep w odpowiednią stronę, wykonując tylko minimalny ruch po czym należy sprawdzić jak drzwi się zamykają.
Zaczep zamka może być również umieszczony za głęboko lub za płytko. Skutkuje to odstawaniem drzwi lub zamykaniem tylko na „raz”. Należy w takiej sytuacji wykonać jego regulację.
Przyczyną utrudnionego zamykania się drzwi może być zanieczyszczony zamek lub skorodowany mechanizm. Należy wówczas najczęściej wyjąć cały mechanizm i wedle potrzeb przesmarować lub wymienić na nowy. Często w takich sytuacjach można spróbować wstrzyknąć środek penetrujący przez wkładkę do kluczyka, co w wielu przypadkach pomaga.