Dwumasowe koła zamachowe stosowane są zarówno w autach wyposażonych w silniki benzynowe jak i wysokoprężne. Zadaniem takiego koła jest tłumienie wibracji, które przenoszą się z silnika na układ napędowy pojazdu. Konstrukcja dwumasowego koła zamachowego składa się z dwóch ciężkich tarcz, które połączone są sprężynami, co sprawia, że wibracje są dość skutecznie tłumione. Jedna z części dwumasowego koła przymocowana jest do wału korbowego, druga zaś jest sztywno połączona z dociskiem sprzęgła. Te dwa ciężkie koła, czy raczej tarcze, łączą sprężyny, które pozwalają na to aby dwie masy mogły wibrować, dzięki czemu wytłumiane są wibracje przenoszone przez silnik.
Mimo teoretycznie prostej konstrukcji, dwumasowe koła zamachowe to element, który w eksploatacji nowoczesnych aut potrafi dość szybko odmówić posłuszeństwa, czasem już po przebiegu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Zużycie dwumasowego koła objawia się charakterystycznymi stukami, które słychać podczas redukcji biegu, rozruchu oraz podczas wyłączania silnika auta. Przy bardziej zużytym kole, do ww. pierwszych objawów zużycia, dochodzą wibracje na niskich obrotach oraz na jałowym biegu. Im większe zużycie, tym bardziej dwumasowe koło dostarcza właścicielowi auta hałasów, stuków i wibracji. Zużycie dwumasowego koła polega na tym, że między ego elementami pojawiają się luzy, sprężyny skracają się zaś wzajemne ułożyskowanie obydwu części koła wyrabia się.