Historia marki Citroën rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to pochodzący z zamożnej żydowskiej rodziny przemysłowców, francuski inżynier André Gustave Citroën postanowił zająć się produkcją samochodów. Założyciel tej francuskiej marki, dał jej także jako nazwę własne nazwisko. Wcześniej zajmował się produkcją kół zębatych. I właśnie te koła zębate, czyli tzw. szewrony, stały się inspiracją do opracowania firmowego logo.
Jeśli mówimy o charakterystycznym logo Citroëna, warto przytoczyć szerszą anegdotę dotyczącą jego powstawania. Jest to bowiem o tyle ciekawe, że znalazł się tutaj także wątek polski. Otóż historia marki mówi, że ojciec André, Levie przyjechał do Polski w interesach i poznał tutaj swoją żonę i późniejszą matkę André. Losy rodzinnych interesów były zawiłe i trudne. Po ukończeniu uczelni technicznej młody André Gustave Citroën przyjechał do Polski i w łódzkich zakładach tekstylnych zgłębiał technologię kół zębatych o daszkowym uzębieniu. Tego typu daszkowe koła były w Polsce używane w maszynach napędzanych wodą, zaś dzięki drewnianej konstrukcji były niezniszczalne. André Citroën był zafascynowany tym, jak skutecznie działają takie napędy i postanowił sam zająć się ich produkcją. Według oficjalnej wersji podawanej przez koncern Citroëna, jego założyciel kupił w Polsce patent na produkcję takich kół. Do dziś dwa szewrony nawiązujące do kształtu zębatek na stalowych kołach pozostały logo tego francuskiego koncernu.