Ferrari - charakterystyka marki

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 31-05-2012 r.

Ferrari, to włoski producent luksusowych samochodów sportowych oraz wyścigowych. Markę Ferrari założył w 1946 roku kierowca wyścigowy Enzo Ferrari, wcześniej prowadzący stajnię aut wyścigowych Scuderia Ferrari. Aktualnie Ferrari należy do włoskiego koncernu Fiat, a siedziba marki mieści się niezmiennie we włoskim Maranello.

Historia marki Ferrari zaczęła się w 1946 roku we Włoszech, kiedy odnoszący sukcesy kierowca wyścigowy Enzo Ferrari założył własną firmę produkującą auta sportowe i wyścigowe. Wcześniej Enzo Ferrari prowadził własną stajnię aut wyścigowych i sam brał udział w wyścigach. W 1947 roku powstało Ferrari 125 S z silnikiem 1,5 litra V12. Samochody produkowane przez Ferrari projektowane były przez słynne studio designerskie Pininfarina, a bywało także, że Ferrari projektowali Bertone, Scaglietii i Vignale.

Marka Ferrari kojarzy się z pięknym wyglądem i więcej niż świetnymi osiągami. Na auta tej firmy mogą sobie pozwolić jedynie nieliczni, zaś Ferrari jest obiektem pożądania wielu gwiazd i bogatych osób. Samochody Ferrari dysponują niedużymi silnikami, które jednak zbudowane w układzie V i dysponujące 8- lub 12-cylindrami, mają wspaniałe przyśpieszenia oraz charakterystyczne brzmienie niczym z toru Formuły 1. W klasie luksusowych samochodów sportowych, Ferrari rywalizuje z inną włoską marką Lamborghini oraz z niemieckim Porsche.

 

Logo Ferrari zainspirowane zostało emblematem z czarnym rumakiem, który na swoim samolocie miał Francesco Baracca, pilot myśliwca z I wojny światowej. Samochody Ferrari najczęściej występują w kolorze czerwonym, co wzięło się ze zwyczaju założyciela marki, który tak właśnie malował swoje wyścigówki. Jednak według pewnych źródeł oficjalne barwy Ferrari, to kolor żółty, taki sam jak tło znaczka Ferrari, na którym umieszczony jest czarny koń. Ma to związek z herbem miasta Modena, z którego pochodził Enzo Ferrari. Od 1988 roku Ferrari należy do Fiata i w ramach tej grupy znajduje się w podgrupie Maserati. Te dwie sportowe marki mają duży zakres niezależności od innych marek koncernu Fiata.

Oprac. PM na podstawie: Ferrari, Autocentrum, Wikipedia

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27270 )
Array ( [docId] => 27270 )