Historia Hummera, czyli HMMWV, zaczęła się w 1979 roku, kiedy amerykański rząd ogłosił konkurs na zaprojektowanie oraz zaopatrzenie armii w nowe pojazdy wielozadaniowe. Wybór padł ostatecznie na projekt M998 Series HMMWV, czyli High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicles (Wielozadaniowe Pojazdy Kołowe). Hum-vee został zastępcą wysłużonego pojazdu M151 MUTT. Nowe auto miało być wszechstronne, sprawdzać się w warunkach bojowych oraz nadawać do transportu lotniczego. W przetargu uczestniczyły Chrysler Defence, Teledyne Continental oraz zwycięzca, czyli AM General Corporation. Ta ostatnia firma wygrała, ponieważ kluczowe okazało się wcześniejsze doświadczenie w produkcji aut dla armii.
Pierwszy prototyp HMMWV powstał w 1980 roku, zaś w projektowaniu auta mieli brać udział inżynierowie z NASA. W 1981 roku AM General otrzymał kontrakt na 1,2 mld USD, za którą to kwotę firma zobowiązała się zbudować w ciągu pięciu lat aż 55 tys. pojazdów Hum-vee dla US Army. Hummer, czy jak kto woli Hum-Vee doskonale sprawdza się podczas zbrojnych interwencji US Army. Korzystają z niego także wojska z ponad trzydziestu krajów, w tym polscy żołnierze stacjonujący w Iraku i Afganistanie. Jest to pojazd wyjątkowo wytrzymały, o którego trwałości krążą legendy, a według Amerykanów dwukrotnie mocniejszy, niż jest to wymagane dla tego typu sprzętu wojskowego.