Mercedes-Benz – charakterystyka marki

Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 09-06-2012 r.

Mercedes-Benz, to marka samochodów osobowych, produkowanych przez niemiecki koncern Daimler AG. Wcześniej koncern nazywał się Daimler-Benz, a przez kilka lat DaimlerChrysler. Mercedes to marka, pod którą produkowane są samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe i użytkowe oraz autobusy. Wśród samochodów osobowych, Mercedes postrzegany jest jako jedna z najbardziej prestiżowych marek świata.

Historia marki ma swoje początki w 1883 roku, kiedy Karl Benz, Max Rose i Fredrich W. Esslinger założyli firmę Benz & Co. W 1926 roku firma Benz & Co. połączyła się z Daimlerem. Nazwa Mercedes wzięła się od imienia Mercedes Jellinek, która była córką austriackiego przedsiębiorcy Emila Jellinka z firmy Daimler. Jellinek był człowiekiem nowoczesnym, zainteresowanym sportem, a także był wielkim entuzjastą postępu technicznego i samochodów. Uważał, że samochód zmieni świat i już w 1897 roku zamówił swój pierwszy samochód marki Daimler. Był to pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM.

W związku z tym, że miał dobre kontakty wśród międzynarodowej finansjery i arystokracji, w 1898 roku Jellinek zaczął sprzedawać pojazdy Daimlera. W roku 1899 wytwórnia Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) dostarczyła mu dziesięć pojazdów, zaś w roku 1900 było ich już 29. Powodzenie w sprzedaży sprawiło, że Jellinek domagał się coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Od 1899 roku zgłaszał auta Daimlera do wyścigów, w tym do słynnego wówczas wyścigu nicejskiego, zwanego „Tygodniem Nicejskim”. Jellinek startował w tych wyścigach używając pseudonimu „Mercedes”, a było to imię jego wówczas 10-letniej córki. Początkowo nazwy Mercedes Jellinek nie używał jako marki samochodu, a tylko jako nazwy teamu lub pseudonimu kierowcy.

 

W 1900 roku firma DMG podpisała z Jellinkiem kontrakt o sprzedaży samochodów i silników Daimlera. Podjęto także decyzję o skonstruowaniu nowego silnika, który będzie nosił nazwę „Daimler-Mercedes”. W taki sposób sportowy pseudonim Jellinka i imię jego córki, stało się nazwą produktu. Kolejne lata przynosiły zamówienia na coraz większe partie pojazdów i co za tym idzie rozwój firmy DMG i wzrost popularności marki Mercedes.

oprac. PM na podstawie: Mercedes-Benz, Wikipedia, Autocentrum

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27295 )
Array ( [docId] => 27295 )