Auto dla indywidualisty – Opel Astra OPC

Autor: Duda Daniel
Data: 25-09-2012 r.

Premiera najmocniejszej w historii modelu Astry OPC na salonie samochodowym w Genewie w marcu tego roku, nie pozostała bez echa. Model trafił do seryjnej produkcji już w połowie czerwca. Od tego momentu użytkownicy mogą w pełni cieszyć się z posiadania tak wyjątkowego auta jakim jest Astra w wersji OPC.

Opel prezentując nową Astrę w wersji OPC postawił tym razem na moc. Jest to najmocniejsza jak dotąd Astra, której turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 280KM oraz moment obrotowy na poziomie 400Nm. Auto rozpędza się do pierwszej setki w ciągu zaledwie 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250km/h. Zastosowanie systemu Start & Stop oraz turbiny ma znacząco wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa, jak twierdzą konstruktorzy ma ono być niższe o 12% od poprzedniej wersji Astry OPC. Silnik zastosowany w Astrze pochodzi z Insigni, został on jedynie poddany modyfikacjom. Objęły one między innymi zmianę układu dolotowego, aby zwiększyć ciśnienie doładowania. Zmianom uległ również układ wydechowy, który dodaje swoim charakterystycznym pomrukiem dodatkowych wrażeń z jazdy. Układ hamulcowy wyposażono w elementy firmy Brembo. Tarcze hamulcowe są odpowiednio większe, wentylowane, perforowane oraz dodatkowo chłodzone, do ich obsługi zastosowano cztero-tłoczkowe zaciski hamulcowe, które mają zapewniać odpowiednią skuteczność w czasie częstego hamowania.

 

W Astrze zmianom uległo również zawieszenie, zastosowano układ zawieszenia z kolumnami High Performance Struts oraz układ podwozia FlexRide, charakteryzujący się trybem jazdy Sport i OPC. Dzięki zastosowaniu różnych trybów jazdy, można dostosować charakterystykę auta do warunków w jakich się poruszamy, zarówno do codziennej jazdy jak i jazdy na torze.

Stylistycznie Astra OPC to mały drapieżnik na drodze. Znajdziemy w niej liczne spoilery (boczne, dachowy), specjalnie wyprofilowane zderzaki jak również 19 lub 20-calowe obręcze kół ze stopu aluminium.

Wewnątrz auta oczywiście nie mogło zabraknąć kubełkowych foteli, które zapewniają bardzo dobre trzymanie w czasie pokonywania ostrych zakrętów.

Opel Astra OPC jest autem bezkompromisowym. Przy tak wysokiej cenie (ponad 120tys złotych) pełnił będzie rolę zabawki dla bogatych młodzieńców lub też będzie obiektem pożądania maniaków motoryzacji oraz fanatyków nadmiaru mocy skumulowanej w jednym miejscu.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27352 )
Array ( [docId] => 27352 )