Auto dla indywidualisty – Porsche Cayenne II by Luma Design

Autor: Duda Daniel
Data: 23-09-2012 r.

Już po raz drugi niemiecki Tuner Lumma postanowił zająć się Porsche Cayenne. Wszelkie modyfikacje i zmiany już „doskonałego” SUV-a mają podkreślić jego wyjątkowość, indywidualność oraz pomysłowość i ekstrawagancję samego Tunera.

Największe zmiany dotyczą wyglądu zewnętrznego auta. Po raz kolejny został wykorzystany pakiet nadwoziowy CLR 558 GT. Obejmuje on zupełnie nowy przedni zderzak z ogromnymi wręcz wlotami powietrza, który jednocześnie pełni funkcję spoilera. Przednią maskę z bocznymi wlotami powietrza, listwy progowe i wykończenie dolnych części drzwi, tylny zderzak z imitacją dyfuzora oraz poszerzające nakładki na błotniki. Z tyłu natomiast pojawiły się dwa spoilery nad i pod oknem. Wszystkie te elementy zostały wykonane z włókna węglowego dzięki czemu „ociężałego” SUV-a udało się odchudzić. Z przodu auta znajdziemy wszechobecne już światła w technologii LED, zarówno te do jazdy dziennej jak i dalekosiężne, dodatkowo można również zamówić światła przeciwmgłowe wykonane również w tej technologii. Nie da się również nie zauważyć nowego układu wydechowego wykonanego ze stali nierdzewnej, umieszczonego centralnie. Aby dodatkowo podkreślić jego walory zarówno słuchowe jak i wizualne wyposażono go w trzy końcówki. Centralna o średnicy 100mm i dwie boczne o średnicy 80mm. Seryjne koła zamieniono na 22” felgi, które wyposażono w opony o rozmiarze 295/30. Wewnątrz felg ukryto ogromne zaciski hamulcowe w kolorze kanarkowym. Dodatkowo dzięki nowemu oprogramowaniu udało się zmienić ustawienia zawieszenia co skutkuje obniżeniem auta o 40mm w stosunku do fabrycznych ustawień. Dzięki tym wszystkim zmianom stylizacyjnym Cayenne II prezentuje się masywnie, auto zastało „psadzone” na ziemi, a co jest paradoksem nie straciło przy tym na swojej lekkości i drapieżności. Ale to już zasługa Lumma Design, ich doświadczeniu i profesjonalizmowi.

 

Wewnątrz auta z nowości pojawiły się aluminiowe nakładki na pedał hamulca i gazu, podświetlane progi oraz skórzane dywaniki. Wnętrze auta wykończono wysokogatunkową skórą, alcantarą jak również włóknem węglowym.

Dla osób, którym seryjne 500KM i 700Nm nie wystarczy Tuner Lumma zafundował moduł elektroniczny zwiększający moc do 600KM.  

 

W większości przypadków dzisiejszy SUV to już nie jest typowy „rodziny autobus” czy „dziadkowe auto”. Są to auta wysokiej lub bardzo wysokiej klasy, które oferują kierowcy wszystko to czego oczekują. Zmieniła się grupa odbiorców tego segmentu aut, coraz częściej auta tej klasy kupują młodzi, zamożni single lub młode małżeństwa. Z pewnością są to auta dla indywidualistów bo w to, że na światłach w jakimkolwiek polskim mieście spotkają się dwa identyczne Porsche Cayenne II z pod ręki Lummy nie uwierzę. Ale i o to w tym właśnie chodzi.

Duda Daniel

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27345 )
Array ( [docId] => 27345 )