Suzuki Swift w odmianie Sport przyciąga spojrzenia już samym wyglądem, jego „brzmienie” oraz wnętrze są tylko dopełnieniem całości zamysłu projektantów. Z zewnątrz wersja Sport zyskała nowy zderzak o dynamicznym kształcie z dużym wlotem powietrza, tylny zderzak zyskał nakładkę w kształcie dyfuzora aerodynamicznego, pojawiła się również zintegrowana, podwójna końcówka układu wydechowego. Całości dopełniają 17 calowe aluminiowe felgi. Wersja Sport występuje tylko w 3-drzwiowej wersji nadwoziowej – jak to przystało na usportowiony egzemplarz.
Aby poprawić stabilność auta zdecydowano się powiększyć rozstaw kół oraz osi. Do napędu tej wersji została zastosowana jednostka wolnossąca o pojemności 1,6 litra, która generuje moc rzędu 136 KM oraz moment obrotowy na poziomie 160 Nm. Uzyskanie pierwszej setki trwa zaledwie 8,7 sekundy, a prędkościomierz zatrzymuje się na wartości maksymalnej 195 km/h. Zastosowanie silnika ze zmiennymi fazami rozrządu VVT zagwarantowało lepszą kulturę pracy, większą elastyczność przy niższych obrotach oraz wpłynęło na zmniejszenie zużycia paliwa. Jednostka napędowa współpracuje z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów, która została specjalnie zaprojektowana do tej wersji, aby uzyskać sportowy charakter jednostki.