Chevrolet Lacetti to jedna z propozycji na rynku wtórnym w segmencie C. Model Lacetti do produkcji wszedł w 2004 roku, jako następca Daewoo Nubiry, w związku z upadkiem firmy Daewoo i przejęciem części jej aktywów, w tym produkcji aut osobowych, przez amerykański koncern General Motors. Chevrolet Lacetti, dostępny jako hatchback 5d, sedan i kombi, wytwarzany był w latach 2004-2010.
Chevrolet Lacetti to na rynku używanych aut konkurencja głównie dla kompaktów, jak m.in. Kia Ceed, Hyundai i30, Renault Megane, Ford Focus I i II, Opel Astra II i III, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Skoda Octavia I i VW Golf, choć ten ostatni będzie w każdej grupie wiekowej dużo droższy od Lacetti.
Główne zalety Chevroleta Lacetti, to duża ilość przestrzeni dla kierowcy i pasażerów oraz bardzo przyzwoita ergonomia, a także niskie, szczególnie na tle niemieckiej konkurencji ceny. Użytkownicy modelu Lacetti narzekają na tandetnej jakości materiały użyte do wykończenia wnętrza oraz słabe ich spasowanie, a także na mało precyzyjne skrzynie biegów i nie najlepszą wentylację i ogrzewanie kabiny.
Używany Chevrolet Lacetti z początków produkcji, czyli 2004 roku, to koszt od 10 tys. zł do nawet 16 tys. złotych za bardziej zadbany egzemplarz. Nie ma problemu ze znalezieniem auta z krajowej sieci sprzedaży, jako że marka Chevrolet zadomowiła się w polskich salonach Opla, z racji przynależności obu marek do amerykańskiego koncernu General Motors.
Siedmioletni Chevrolet Lacetti z 2005 roku, to wydatek od 11 do 18,5 tys. złotych, sześciolatki z 2006 roku wyceniane są na 13 do 22 tys. złotych, zaś auta pięcioletnie z 2007 roku, kosztują od 14 do 22 tys. złotych. Lacetti z końcówki sprzedaży, czyli 2008 roku, kiedy zastąpił go model Cruze, kosztuje od 14 do 28 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl