Wprowadzenie Daewoo Lanosa na polski rynek sprzedaży w 1997 roku zrewolucjonizowało nasz rynek, głodny w tym czasie na przystępne cenowo auta rodzinne. O ile design poprzednika, czyli modelu Nexia od początku budził kontrowersje, to Lanos w końcówce lat 90. XX wieku, naprawdę mógł się podobać. Lanos produkowany był w wersjach nadwoziowych trzy i pięciodrzwiowy hatchback oraz czterodrzwiowy sedan. Odmiana trzydrzwiowa cieszyła się najmniejszym powodzeniem i dziś trudno znaleźć taki trzydrzwiowy egzemplarz.
Do zalet Daewoo Lanosa zaliczyć można praktyczne i dość pakowne wnętrze oraz dużo niższą cenę niż np. kompaktowych aut produkcji japońskiej czy niemieckiej. Lanos to dość dobra oferta dla osób szukających taniego środka transportu np. na dojazdy do pracy. Szczególnie dobrze sprawdza się w tej wersji Lanos z zamontowaną instalacją LPG. Tak wyposażone auta wytwarzane były nawet w żerańskiej fabryce. Plusy Lanosa, to także niskie koszty napraw. Minusy to przeciętny poziom wykonania, dość częste jednak łatwe do taniego usunięcia usterki oraz korozja.