Citroen C4 Picasso

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Citroen C4 Picasso to produkowany od 2006 roku kompaktowy minivan, zaliczany do segmentu K, czyli minivanów. W ofercie Citroena C4 Picasso zastąpił niezwykle popularnego także w Polsce minivana, Citroen Xsara Picasso. Nowy model Citroen C4 Picasso występuje w wersji krótkiej, oraz przedłużonej Grand Picasso, występującej także w odmianie siedmioosobowej.

Walory użytkowe Citroena Picasso, a obecnie C4 Picasso/Grand Picasso, to główna zaleta tego auta, świetnego dla dużej czy też mniejszej rodziny. Użtkownicy C4 Picasso chwalą praktyczne wnętrze, które można dowolnie konfigurować.

Przestrzeni dla kierowcy i pasażerów jest w C4 Picasso dużo. Auto oferuje także niezliczoną ilość praktycznych schowków. Widoczność z kabiny w każdym kierunku jest bardzo dobra z uwagi na przeszklenie kabiny niczym akwarium oraz wielką przednią szybę, zachodzącą na dach. Minusem C4 Picasso jest duże zużycie paliwa w wersji benzynowej oraz występujące sporadycznie problemy z elektryką, co jest problemem francuskich samochodów także innych marek.

Konkurentami rynkowymi Citroena C4 Picasso są głównie kompaktowe minivany: Renault Scenic/Grand Scenic, Opel Meriva, Opel Zafira, Volkswagen Touran, Peugeot 5008, Seat Altea/Altea XL, Ford Focus C-Max oraz Toyota Corolla Verso. C4 Picasso z racji wymiarów i parametrów, konkuruje także z kompaktami, jak: Renault Megane, Volkswagen Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Skoda Octavia, Seat Leon, Toyota Auris, Honda Civic, Fiat Bravo, Kia Ceed i Hyundai i30.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Citroena C4 Picasso w bazowej wersji Attraction z silnikiem benzynowym 1,6 VTi 120 KM, dysponować trzeba kwotą 58,9 tys. zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDi 110 KM 67 900 zł. Odmiana Grand Picasso z silnikiem diesla 2.0 HDi 150 KM w specyfikacji Selection, kosztuje 76 700 zł.

Ceny używanych Citroenów C4 Picasso z początku sprzedaży w Polsce, czyli 2007 roku, wahają się od 28 do 36 tys. zł w zależności od przebiegu i stanu technicznego auta. Dużo egzemplarzy pochodzi z importu indywidualnego i ma za sobą duże przebiegi oraz powypadkową przeszłość. Młodsze auta z 2010 roku, kosztują od 35 do nawet 55 tys. zł, przy czym najtańsze będą auta w krótkiej wersji z silnikiem benzynowym, zaś odmiana 7-osobowa Grand Picasso, wyposażona zwykle w mocniejszego diesla 2.0 HDi, będzie na pewno droższa.

oprac. PM na podstawie: Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27463 )
Array ( [docId] => 27463 )