Honda Civic

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Honda Civic to legendarny już przedstawiciel klasy niższej średniej, czyli segmentu C. Civic jest produkowany w różnych wersjach od 1972 roku, kiedy to zaprezentowano pierwszą generację auta produkowaną do 1979 roku. W 2011 roku Honda zaprezentowała IX już generację modelu Civic, występującą w wersji hatchback 5d i produkowaną w Swindon w Wielkiej Brytanii.

Nowy Civic IX generacji nadal wyróżnia się nowoczesną stylistyką na tle aut konkurencji, jednak jest już nieco mniej awangardowy od poprzedniej VIII generacji, określanej mianem „statku kosmicznego”. Honda Civic to rynkowy konkurent m.in.: VW Golfa, Opla Astry, Citroena C4, Peugeota 308, Renaulta Megane, Skody Octavii, Toyoty Auris, Fiata Bravo oraz Kii Ceed i Hyundaia i30.

Poprzednie generacje modelu Civic wytwarzano w latach: I generacja – 1972-1979, II generacja – 1979-1983, III generacja 1983-1987, IV generacja 1987-1991, V generacja 1991-1997, VI generacja 1995-2001, VII generacja 2001-2005 i VIII generacja „kosmiczna” 2006-2011. Civic od zawsze był autem o nieco sportowym charakterze. Nie należy oczekiwać od tego auta dużych możliwości przewozowych i praktycznego wnętrza, choć generacje VIII i IX mają dość pojemny kufer.

Civic będzie dobrym wyborem dla kierowców ze „sportową żyłką” lubiących ostrzejszą dynamiczną jazdę. Generacja VI z lat 1995-2001 produkowana w Wielkiej Brytanii we współpracy z Roverem miała np. poważne problemy z korozją. Plusem wszystkich generacji Civica jest panująca opinia o niezawodności i dużej trwałości tego auta, co przekłada się na wysokie ceny aut używanych. Zaletą Civików są świetne, elastyczne silniki Hondy cieszące się dużą niezawodnością. Właściciele Civików narzekają na zbyt słabe ich zdaniem wyciszenie kabiny pasażerskiej.

 

Ceny nowej Hondy Civic zaczynają się w Polsce od 58 400 zł za podstawową odmianę S z silnikiem benzynowym 1.4 i-VTEC 100 KM. Za wersję Comfort z silnikiem benzynowym 1.8 142 KM i-VTEC trzeba już zapłacić 68 400 zł, zaś ze słabszym silnikiem 1.4 i-VTEC 100 KM 62 700 zł. Najdroższa odmiana Executive NAVI ACC/CMBS zapłacić trzeba 103 400 zł.

Używane Civiki III generacji (starsze trudno już w ogóle znaleźć) kosztują od ok. 2,5 tys. zł. Należy jednak pamiętać, że są to auta wyprodukowane ok. 1990 roku, a więc naprawdę już wiekowe i zużyte. Ponadto Civic szczególnie w wersji CRX, czy hatchback, to auto lubiane przez młodocianych fanów tuningu i wszelkiego rodzaju rajdów i wyścigów, więc wiele starszych egzemplarzy może być po poważnych przejściach. Civiva VI generacji z drugiej połowy lat 90-tych można kupić już za ok. 6 tys. zł, zaś górna granica sięgać będzie ok. 10 tys. zł.

Civica VI i VII generacji z lat 2002-2003 kupimy od ok. 12 tys. zł, zaś egzemplarze młodsze z końcówki produkcji mogą kosztować nawet do 35 tys. zł. Ceny kosmicznej Hondy Civic z lat 2006-2011, która występowała jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz sedan różniący się stylistyką, zaczynają się od ok. 29 tys. zł za auta z 2007 roku po 65 tys. zł za auta z 2011 roku z małym przebiegiem, czyli uwaga: droższe niż nowy model IX generacji w podstawowej wersji!/oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27456 )
Array ( [docId] => 27456 )

Array ( [docId] => 27456 )