Hyundai i30

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Hyundai i30 to bliźniak Kii Cee'd, zaliczający się do segmentu C, czyli klasy niższej średniej, zwanej też kompaktami. Hyundai i30 wytwarzany jest od 2007 roku i powstał z myślą o podboju europejskiego rynku, stąd zlokalizowanie jego produkcji na Słowacji. Hyundai i30 występuje w wersji hatchback 5d oraz kombi o przydomku CW. W 2011 roku zaprezentowana została II generacja modelu.

Hyundai i30 to auto zbudowane na tej samej platformie, co Kia Cee’d i oba koreańskie kompakty są ze sobą technicznie powiązane. Hyundai i30 występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi o przydomku CW. Tak jak Kia Cee’d, Hyundai i30 produkowany jest na Słowacji.

Pierwsza generacja produkowana była od 2007 roku, zaś w 2011 roku zaprezentowano następcę. Użytkownicy Hyundaia i30 chwalą dużą przestrzeń jaką auto oferuje kierowcy i pasażerom, dobrą ergonomię oraz stosunkowo niskie ceny zakupu i eksploatacji. Minusem jest duża utrata wartości z uwagi na mały prestiż marki. Właściciele i30 krytykują wyciszenie kabiny oraz duże zużycie paliwa w odmianach z silnikami benzynowymi. Hyundai i30 to rynkowy konkurent takich aut, jak m.in. VW Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Renault Megane, Skoda Octavia, Honda Civic, Fiat Bravo oraz Kia Cee'd.

Nowy Hyundai i30 II generacji z nadwoziem hatchback, w podstawowej wersji wyposażenia Base, z silnikiem benzynowym 1.4 MPI 100 KM kosztuje od 48 388 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.4 CRDi 90 KM 56 388 zł. Lepiej wyposażona odmiana Classic Plus z silnikiem benzynowym 1.6 MPI 120 KM kosztuje 60 388 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi 110 KM 66 388 zł. Najdroższa odmiana Premium z z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi 128 KM z automatem kosztuje 88 888 złotych.

 

Ceny używanych Hyundai'ów i30 zaczynają się od ok. 19 tys. zł za auta z początków produkcji, czyli z 2007 roku i zależą od rocznika, stanu technicznego, przebiegu, wersji silnikowej itp. Zawsze jednak diesel będzie droższy od wersji benzynowej, zaś kombi nieco droższe od hatchbacka. Zadbane egzemplarze 2-3 letnie zmieniają właścicieli za ok. 30-36 tys. złotych. Znalezienie zadbanego auta z udokumentowanym pochodzeniem i stosunkowo małym przebiegiem nie będzie w Polsce problemem.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27471 )
Array ( [docId] => 27471 )