Hyundai i30 to auto zbudowane na tej samej platformie, co Kia Cee’d i oba koreańskie kompakty są ze sobą technicznie powiązane. Hyundai i30 występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback oraz pięciodrzwiowe kombi o przydomku CW. Tak jak Kia Cee’d, Hyundai i30 produkowany jest na Słowacji.
Pierwsza generacja produkowana była od 2007 roku, zaś w 2011 roku zaprezentowano następcę. Użytkownicy Hyundaia i30 chwalą dużą przestrzeń jaką auto oferuje kierowcy i pasażerom, dobrą ergonomię oraz stosunkowo niskie ceny zakupu i eksploatacji. Minusem jest duża utrata wartości z uwagi na mały prestiż marki. Właściciele i30 krytykują wyciszenie kabiny oraz duże zużycie paliwa w odmianach z silnikami benzynowymi. Hyundai i30 to rynkowy konkurent takich aut, jak m.in. VW Golf, Opel Astra, Citroen C4, Peugeot 308, Renault Megane, Skoda Octavia, Honda Civic, Fiat Bravo oraz Kia Cee'd.
Nowy Hyundai i30 II generacji z nadwoziem hatchback, w podstawowej wersji wyposażenia Base, z silnikiem benzynowym 1.4 MPI 100 KM kosztuje od 48 388 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.4 CRDi 90 KM 56 388 zł. Lepiej wyposażona odmiana Classic Plus z silnikiem benzynowym 1.6 MPI 120 KM kosztuje 60 388 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi 110 KM 66 388 zł. Najdroższa odmiana Premium z z silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi 128 KM z automatem kosztuje 88 888 złotych.