Lancia Delta

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Lancia Delta to kompaktowe auto segmentu C, czyli zaliczane do klasy niższej średniej. Pierwsza generacja Lancii Delta produkowana w latach 1979-1994 znana była z sukcesów w sportach samochodowych. II generacja wytwarzana była w latach 1993-1999, zaś aktualny model, czyli Delta III generacji, produkowana jest od 2008 roku. Delta III to auto kompaktowe, jednak aspirujące do segmentu premium.

Podobnie jak inny włoski, luksusowy kompakt, Alfa Romeo Giulietta Nuova II, Lancia Delta spokrewniona jest technicznie z Fiatem Bravo II generacji, produkowanym od 2007 roku. Rynkowi konkurenci Delty, to m.in. Alfa Romeo Giulietta, Fiat Bravo, Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Skoda Octavia, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Kia Ceed oraz Hyundai i30.

Zalety Lancii Delty, to stosunek jakości auta do jego ceny oraz dobre silniki. Wadą będzie jednak duży apetyt na paliwo oraz słaba widoczność z wnętrza auta, ograniczona przez kształt karoserii. Minusem jest także duża utrata wartości, do czego przyczynia się kojarzenie z Fiatem, czyli marką niezbyt cenioną na rynku.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Lancii Delty w bazowej odmianie Steel z doładowanym silnikiem benzynowym 1.4 120 KM Turbo-Jet, trzeba dysponować kwotą 62 780 zł. Lepiej wyposażona odmiana Silver z silnikiem benzynowym 1.4 140 KM Turbo MultiAir S&S, to wydatek rzędu 68 841 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 120 KM Multijet Delat kosztuje 73 941 zł. Najdroższa odmiana Platinum z silnikiem benzynowym 1.8 200 KM Di Turbo-Jet i automatyczną skrzynią 6 Sportronic kosztuje 107,5 tys. zł, podobnie jak ta sama wersja wyposażenia z silnikiem wysokoprężnym 1.9 190 KM Twinturbo Multijet.

Ceny używanych egzemplarzy Lancii Delty III generacji (starsze pomijamy z uwagi na wiek, a więc i zużycie), zaczynają się od ok. 37 tys. zł za auta z lat 2008-2009. Znajdziemy tutaj zarówno auta z prywatnego importu, jak i zadbane egzemplarze z pierwszej ręki, kupione w polskim salonie. Za ok. 40 tys. zł można kupić Deltę zarówno z 2008 roku jak i z 2010 roku. Z kolei już za 46 tys. zł można jeszcze kupić nowe, nieużywane auto wyprodukowane w 2011 roku.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27453 )
Array ( [docId] => 27453 )