Opel Astra

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Opel Astra to jeden z najważniejszych graczy rynkowych w segmencie kompaktów, czyli klasie niższej średniej, określanej mianem segmentu C. Astra to odwieczny rywal niedoścignionego VW Golfa i innych kompaktów. Pierwsza generacja Opla Astry pojawiła się w 1991 roku jako następca modelu Kadett. W 2009 roku na rynku pojawiła się IV już generacja Opla Astry.

Pierwsza generacja Opla Astry, oznaczona literą F wytwarzana była w latach 1991-2000, II generacja czyli Astra G, to lata produkcji 1998-2009, Astra III, czyli H to auto z lat 2004 i produkowane w Polsce nadal, zaś aktualny model Astra IV, czyli J, produkowana jest od 2009 roku w wersjach hatchback 3d zwany GTC, hatchback 5d, kombi, kabriolet zaś wkrótce do oferty dołączy sedan produkowany w polskiej fabryce Opla w Gliwicach.

Opel Astra to rynkowy konkurent takich aut kompaktowych, jak m.in. VW Golf, Fotrd Focus, Citroen C4, Peugeot 308, Renault Megane, Skoda Octavia, Honda Civic, Fiat Bravo oraz Kia Ceed i Hyundai i30.

Zaletą Opla Astry jest funkcjonalność, dobry stosunek jakości do ceny oraz dobre właściwości jezdne. Korzystnie wypadają także koszty utrzymania. Użytkownicy Astry skarżą się jednak na zbyt słabe ich zdaniem wyciszenie wnętrza auta oraz mało wydajną wentylację i ogrzewanie auta. Problemem młodszych aut Opla nafaszerowanych elektroniką jest także dość wysoka awaryjność.

 

Żeby stać się właścicielem nowej Astry IV generacji w odmianie hatchback 5d w specyfikacji wyposażenia Edition 150 z silnikiem benzynowym 1.6 115 KM Twinport Ecotec trzeba dysponować kwotą 67 tys. zł. Bogatsza odmiana Sport z silnikiem wysokoprężnym 1.7 125 KM CDTi Ecotec kosztuje 82 850 zł. Opel Astra IV kombi w odmianie Edition 150 ST z silnikiem benzynowym 1.6 115 KM kosztuje 70 900 zł, zaś z silnikiem diesla 1.7 CDTi 110 KM 81 300 zł.

Tańszym wyjściem może być zakup nowego Opla Astry III generacji, nadal produkowanego w polskiej fabryce Opla w Gliwicach. Nowa Astra III w wersji wyposażenia Classic z silnikiem benzynowym 1.6 Twinport Ecotec 115 KM kosztuje 46 950 zł w odmianie hatchback 5d, 49 450 zł jako sedan oraz 49 950 zł w wersji kombi. Astra III kombi z silnikiem wysokoprężnym 1.7 CDTi 110 KM kosztuje 61 050 zł.

Używane Ople Astra I generacji sprzedawane są od ok. 2300 zł za wyeksploatowane egzemplarze z połowy lat 90-tych, po ok. 11-12 tys. zł za auta z końca produkcji. Astra II z początku produkcji, czyli roku 1998 kosztuje od 6 do ok. 15 tys. zł, w zależności od rocznika i stanu technicznego oraz przebiegi auta. Żeby kupić używaną Astrę III generacji, dysponować trzeba kwotą co najmniej 18 tys. zł za auto z 2004 roku. Dwulatka z 2010 roku kupić można za ok. 38 tys. zł.

Używane Astry IV generacji zaczynają się od kwoty ok. 45 tys. zł za auta z początku produkcji. Kupując używaną Astrę niezależnie od generacji pamiętajmy, że jest to znane auto flotowe i wiele samochodów z rynku wtórnego wykorzystywali przedstawiciele handlowi. Nie musi to oczywiście przekreślać auta, lepiej jednak uważnie je sprawdźmy zanim kupimy.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27482 )
Array ( [docId] => 27482 )