Peugeot 308

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Peugeot 308 to kompaktowe auto segmentu C, czyli klasy niższej średniej, które w 2007 roku zastąpiło model 307. Auto wykorzystuje wiele podzespołów poprzednika i jest do niego bardzo podobne. Występuje w odmianach nadwoziowych hatchback, kombi oraz coupe cabrio.

Peugeot 307 czyli poprzednik opisywanego modelu 308 nie był jeszcze starym autem, gdy zdecydowano o zmianie modelu. Zmiana ta wymuszona była jednak złym wizerunkiem modelu 307, gdyż niektóre egzemplarze samoczynnie zapalały się, poza tym, że były bardzo awaryjne. Peugeot 308 jest spokrewniony technicznie z innym kompaktem francuskiego koncernu PSA Peugeot Citroen, a mianowicie z Citroenem C4. Konkurentami rynkowymi 308-ki są m.in.: VW Golf, Opel Astra, Citroen C4, Renault Megane, Skoda Octavia, Honda Civic, Fiat Bravo oraz Kia Ceed i Hyundai i30.

Zaletami Peugeota 308 są duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów oraz dobra ergonomia w kabinie. Auto jest ładne na zewnątrz i bardzo przyjemne w środku i naprawdę może się podobać. Właściciele 308-ek narzekają na układ jezdny oraz na szwankującą elektronikę auta, co jest niestety typową przypadłością aut francuskich. Minusem francuskich aut jest także duża utrata wartości.

Ceny nowych Peugeotów 308 zaczynają się w Polsce od 59 200 zł za podstawową odmianę Access z silnikiem benzynowym 1.4 VTi 98 KM i pięciodrzwiowym nadwoziem hatchback. Nieco lepiej wyposażona wersja Active z silnikiem benzynowym 1.6 VTi 120 KM kosztuje 68 900 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 HDI FAP 92 KM 74 500 zł. Odmiana kombi w specyfikacji wyposażenia Access z silnikiem benzynowym 1.6 VTi 120 KM kosztuje 65 500 zł, zaś w bogatszej specyfikacji SW Active z silnikiem wysokoprężnym 1.6 112KM e-HDI FAP 85 400 zł.

Używanego Peugeota 308 z początków produkcji, czyli 2007 roku zaczynają się od około 22 900 zł. Należy jednak ostrożnie podchodzić do takich zakupów i dokładnie sprawdzać stan techniczny aut, szczególnie w przypadku aut z silnikiem wysokoprężnym. Kwota 34 tys. zł wystarczy na zakup 3-letniego auta ze stosunkowo niedużym przebiegiem i udokumentowaną przeszłością, kupionego w polskim salonie. Egzemplarze 2-letnie kosztują już około 45 tys. zł i należałoby się zastanowić nad sensem takiego zakupu, kiedy już za ok. 55 tys. zł możemy kupić nowe auto w promocji.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27481 )
Array ( [docId] => 27481 )