Subaru Impreza

Kategoria: Autosegment C
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 30-06-2012 r.

Subaru Impreza to auto zaliczające się do klasy niższej średniej, czyli segmentu C. Nie jest to jednak typowe auto rodzinne, tylko pojazd stworzony do wyścigów i rajdów. Dominują więc mocne, szybkie wersje Imprezy, choć auto występuje także w umiarkowanej, cywilnej wersji. Pierwsza generacja Subaru Imprezy zadebiutowała w 1992 roku, zaś sprzedaż w Europie zaczęła się w 1994 roku.

Impreza I wytwarzana była do 2000 roku, kiedy to zastąpiła ją II generacja modelu, produkowana w latach 2000-2008. W roku 2007 pojawił się aktualny model, czyli Subaru Impreza III, występujący w wersjach hatchback 5d i sedan. Minusem Subaru Imprezy, także w cywilnej wersji, będzie duże zużycie paliwa oraz drogi serwis marki. Z uwagi na sportowy charakter, nie ma tutaj raczej co liczyć na super wyposażenie. Mało jest także miejsca z tyłu oraz w bagażniku. Imprezy są raczej szybkie i twarde niż luksusowe i komfortowe. Na plus zaliczyć można na pewno niską utratę wartości oraz świetne prowadzenie auta.

Subaru Impreza konkuruje na rynku najbardziej z Mitsubishi Lancerem, gdyż te auta w wersjach sportowych to asy rajdów samochodowych. Cywilne Subaru Impreza to jednak także konkurent takich aut jak: Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf, Peugeot 308, Citroen C4, Toyota Auris, Honda Civic, Skoda Octavia, Kia Ceed czy Hyundai i30.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Subaru Imprezy hatchback 5d w podstawowej wersji RA z silnikiem benzynowym 1.5 107 KM, dysponować trzeba kwotą co najmniej 80 326 zł. Wersja RA z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM kosztuje 84 151 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 2.0 150 KM 104 tys. zł. Sportowa odmiana Subaru Impreza WRX STI MR 2012 z silnikiem benzynowym boxer 2.5 300 KM z napędem 4x4, z nadwoziem sedan, kosztuje od 210 tys. zł wzwyż, przy czym górna granica to kwota 240 tys. zł.

Ceny używanych Subaru Impreza I generacji zaczynają się od 2-3 tys. zł za wyeksploatowane egzemplarze z lat 1993-1994. Zadbane Imprezy I w sportowych odmianach, z lat 1999-2000 kosztują od 30 do nawet 55 tys. zł. Impreza II generacji w wersji WRX STI z 2005-2006 roku to koszt ok. 75 tys. zł. Dwuletnią Imprezę hatchback III generacji w cywilnej odmianie można kupić za ok. 45 tys. zł.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Polecamy kancelarię:

Array ( [docId] => 27476 )
Array ( [docId] => 27476 )

Array ( [docId] => 27476 )