Honda Accord to klasyczny już niemal, przedstawiciel segmentu D, czyli klasy średniej. Accord I generacji wytwarzany był w latach 1976-1981, II 1981-1985, III 1985-1989, IV 1990-1994, V 1993-1998, VI 1998-2002, VII 2002-2008 i od 2008 roku aktualna VIII generacja modelu. Honda Accord produkowana jest w Japonii oraz w USA, gdzie podobnie jak w Europie, model ten jest niezwykle popularny.
Zaletami modelu Accord, są doskonałe właściwości jezdne oraz dopracowane silniki Hondy o świetnych osiągach. Użytkownicy narzekają na duże zużycie paliwa oraz na wyciszenie, choć to subiektywna sprawa.
Accord to limuzyna z charakterem, która zdecydowanie różni się od poprawnej lecz nieco nudnej konkurentki, Toyoty Avensis. Konkurencja dla Hondy Accord, to także Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Seat Exeo, Renault Laguna, Opel Insignia, Citroen C5, Peugeot 508, Chevrolet Epica, Mazda 6, Skoda Superb, Hyundai i40 oraz Kia Optima.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Hondy Accord sedan w bazowej wersji S z silnikiem benzynowym 2.0 156 KM SOHC i-VTEC, dysponować trzeba kwotą co najmniej 99 900 zł, a z automatem 105 900 zł. Accord S 2.4 201 KM DOHC i-VTEC to wydatek 123 900 zł, zaś z silnikiem diesla 2.2 150 KM i-DTEC, 121 900 zł. Accord Tourer, czyli kombi w wersji S z silnikiem benzynowym 2.0 156 KM SOHC i-VTEC i automatem, to koszt 110 900 zł, zaś z silnikiem diesla 2.2 150 KM i-DTEC, 126 900 zł.
Ceny używanych 10-letnich Accordów z 2002 roku wahają się od 12 do 23 tys. zł, w zależności od przebiegu auta, jego stanu technicznego oraz pochodzenia. Duża część aut pochodzi bowiem z indywidualnego importu i może mieć za sobą burzliwą przeszłość. Ceny 5-letnich Accordów z 2007 roku mają rozpiętość od 30 do nawet blisko 55 tys. złotych. Uważnie sprawdzajmy używane auta przed zakupem, gdyż serwis Hondy do tanich nie należy.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl