Lexus IS do czasu pojawienia się w sprzedaży kompaktowego, hybrydowego modelu CT 200h, był najmniejszym modelem w ofercie tej japońskiej, luksusowej marki. Lexus IS w Japonii oferowany był po nazwą Toyota Altezza. Produkcja Lexusa IS pierwszej generacji, to lata 1999-2005. W 2005 roku zadebiutowało wciąż aktualne, drugie wcielenie modelu IS.
Konkurentami Lexusa IS, są przede wszystkim: Mercedes klasy C, BMW serii 3, Audi A4 oraz Volvo S40 i Alfa Romeo 159. Rywalami są jednak także pozostałe auta segmentu D, jak m.in.: Volkswagen Passat, Opel Insignia, Honda Accord, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Seat Exeo, Skoda Superb II, Renault Laguna, Citroen C5, Peugeot 508, Mazda 6, Hyundai i40 oraz Kia Optima.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Lexusa IS z nadwoziem cabrio, w wersji Comfort z silnikiem benzynowym 2.5 208 KM z 6-stopniowym automatem, to wydatek 255 600 zł, zaś najdroższy kabriolet z silnikiem jw. w wersji Sport, kosztuje 277 800 zł.
Nowy Lexus IS sedan w wersji 250 Classic z automatem (jak wszystkie wersje IS) silnikiem benzynowym 2.5 208 KM, to wydatek co najmniej 162 800 zł, odmiana 250 Comfort kosztuje 192 700 zł, zaś wersja 250 Elegance 176 400 zł. Lexus IS 250 Sport F z silnikiem 2.5 208 KM kosztuje 190 300 zł, zaś IS F Sport z silnikiem benzynowym 5.0 423 KM z automatem 8 SPDS, kosztuje 358 100 złotych.
Ceny używanych 10-letnich Lexusów IS z 2002 roku wahają się od 20 do 23 tys. złotych. Sześciolatki z 2006 roku kosztują już od 35 do nawet 60 tys. złotych, w zależności od stanu, przebiegu oraz źródła pochodzenia auta. Trzyletni Lexus IS z 2009 roku, to wydatek od 60 do 100 tys. złotych.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl