Opel Insignia to samochód zaliczany do klasy średniej, czyli segmentu D. Produkowana od 2008 roku Insignia, zastąpiła wytwarzany przez wiele lat, popularny model Vectra. Opel Insignia otrzymał zaszczytny tytuł Samochodu Roku 2009. Insignia występuje jako hatchback 5d, sedan oraz kombi.
Opel Insignia zastąpił w ofercie Opla produkowany od wielu lat, niezwykle popularny w wielu krajach model Vectra oraz bazujący na niej model Signum. Insignia jest jednak od Vectry większa i prezentuje się bardziej agresywnie i sportowo, podczas gdy ostatnia Vectra C, raczej przyciężko. Model Insignia zaprojektowany został z myślą o rynkach europejskich.
Zaletami modelu Insignia jest dobra ergonomia i właściwości jezdne oraz niezły design. Użytkownicy Opli Insignia chwalą także dobrą wentylację i ogrzewanie. Krytykę w Insigni zbiera natomiast widoczność z wnętrza oraz duże zużycie paliwa.
Konkurentami Opla Insigni, są: Honda Accord, Toyota Avensis, Ford
Mondeo, Volkswagen Passat, Seat Exeo, Renault Laguna, Citroen C5,
Peugeot 407, Chevrolet Epica, Mazda 6, Skoda Superb, Hyundai i40 oraz
Kia Optima.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowej Insigni hatchback 5d z silnikiem benzynowym 1.6 115 KM Twinport Ecotec, zapłacić trzeba 82 400 zł, z silnikiem benzynowym 1.8 Twinport Ecotec 140 KM 87 400 zł, zaś z silnikiem diesla 2.0 CDTI DPF 130 KM 96 400 zł. Ople Insignia sedan z silnikiem benzynowym 1.4 140 KM Ecotec Start/Stop kosztuje 88 900 zł, zaś z silnikiem diesla 2.0 CDTI Ecotec 110 KM 93 tys. zł. Insignia kombi z silnikiem benzynowym 1.6 Turbo Ecotec 180 KM kosztuje 103 100 zł, zaś z silnikiem diesla 2.0 CDTI 130 KM 107 tys. zł.
Ceny używanych 3-letnich Opli Insignia z 2009 roku zaczynają się od ok. 48,9 tys. zł, zaś najdroższe egzemplarze wyceniane są nawet na blisko 70 tys. zł. Dwulatki z 2010 roku kosztują od ok. 55 do nawet 100 tys. złotych, w zależności od stanu technicznego, przebiegu i źródła zakupu.
oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl