Subaru Legacy pierwszej generacji zadebiutowało w 1989 roku i produkowano je do 1994 roku. II generacja Legacy, to lata produkcji 1994-1999, III 1998-2003, IV 2003-2009 i od 2009 roku dostępna jest piąta generacja modelu, występująca z nadwoziem sedan i kombi.
Zaletami modelu Legacy jest wysoka jakość wykonania, świetny układ jezdny oraz dobre silniki, szczególnie typu bokser. Wadami Subaru Legacy są skrzynie biegów oraz duże zużycie paliwa, a także drogi serwis marki. Konkurentami Subaru Legacy, są głównie: Volkswagen Passat, Opel Insignia, Honda Accord, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Seat Exeo, Renault Laguna, Citroen C5, Peugeot 508, Mazda 6, Skoda Superb, Hyundai i40 oraz Kia Optima.
Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Subaru Legacy sedan w podstawowej wersji Active z silnikiem benzynowym 2.0 150 KM, zapłacić trzeba 131 328 zł, zaś z automatem 6 Lineartronic 139 828 zł. Legacy Active z sinikiem diesla 2.0 D 150 KM, kosztuje 139,8 tys. złotych.