Volkswagen Passat

Kategoria: Autosegment D
Autor: Mieszkowski Piotr
Data: 26-07-2012 r.

Volkswagen Passat to jeden z najbardziej znanych w Polsce i w Europie, przedstawicieli klasy średniej, czyli segmentu D. Produkcja VW Passata rozpoczęła się w 1973 roku i wówczas było to rewolucyjnie nowoczesne auto. Nazwa Passat pochodzi od nazwy morskiego wiatru. W 2010 roku do oferty Volkswagena wszedł Passat VII generacji.

Volkswagen Passat to niezwykle popularne auto w swojej klasie, zarówno wśród aut nowych, jak i (a może przede wszystkim) wśród używanych. Pierwsza generacja Passata o symbolu B1, produkowana była w latach 1973-1980, Passat B2 1980-1988, Passat B3 1988-1993, Passat B4 1993-1997, Passat B5 1996-2005, Passat B6 2005-2010 i od 2010 roku aktualna, 7-ma już generacja modelu, czyli Passat B7, występujący jako sedan i kombi Variant.

Zaletami Volkswagena Passata jest duża przestrzeń dla kierowcy i pasażerów, dobra ergonomia oraz trwałe i oszczędne silniki wysokoprężne. Dobra jest także ergonomia oraz właściwości jezdne. Do wad Passata jego użytkownicy zaliczają słabe wyciszenie kabiny, awaryjne silniki 2.0 TDI w modelach B6 i B7. Minusem jest także stosunek jakości do ceny. Passat zawsze mocno trzyma cenę, nawet gdy jest stary i mocno wyeksploatowany, co bierze się ze stereotypu, że model ten jest niezniszczalny, co nie jest prawdą.

Konkurentami Volkswagena Passat, są głównie: Opel Insignia, Honda Accord, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Seat Exeo, Renault Laguna, Citroen C5, Peugeot 407, Chevrolet Epica, Mazda 6, Skoda Superb, Hyundai i40 oraz Kia Optima.

Żeby stać się w Polsce właścicielem nowego Volkswagena Passata z nadwoziem sedan w bazowej odmianie wyposażenia Trendline Optimum, z silnikiem benzynowym 1.4 TSI 122 KM, dysponować trzeba kwotą 83 490 zł, zaś z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI-CR BlueMotion Technology 105 KM 92 490 zł. Lepiej wyposażona wersja Comfortline z silnikiem diesla 2.0 TDI CR 140 KM kosztuje 107 490 zł.

 

Nowy Passat variant, czyli kombi, w odmianie Trendline z silnikiem benzynowym 1.4 122 KM TSI kosztuje 89 790 zł, z silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM 97 490 zł, z silnikiem diesla 1.6 TDI 105 KM 98 790 zł, zaś z mocniejszym silnikiem diesla 2.0 TDI 140 KM 107 190 zł

Ceny używanych 10-letnich Passatów z 2002 roku wahają się od 14 do 25 tys. zł. Duża część aut oferowanych na rynku wtórnym pochodzi z indywidualnego importu i mogła służyć np. w Niemczech jako taksówki lub auta flotowe. Takie auta mogą mieć więc gigantyczne przebiegi i powypadkową przeszłość. Pięcioletni Passat z 2007 roku, to w zależności od wersji, stanu auta, przebiegu itp. wydatek od 25 do 50 tys. złotych. Uważnie sprawdzajmy auta sprowadzone, gdyż ich historia jest masowo fałszowana, zaś liczniki „korygowane”.

oprac. PM na podstawie: Samar, Autocentrum, Otomoto.pl

Mieszkowski Piotr

Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie masz konta? Zarejestruj się »

Zobacz także

Mądra pochwała, twórcza krytyka

pobierz

Jak nauczyć dziecko dbania o porządek

pobierz

Ziołowa apteczka

pobierz

Zdrowy kręgosłup i stawy

pobierz

Polecane artykuły

Array ( [docId] => 27520 )
Array ( [docId] => 27520 )